خانه / مطالب سایت / اطلاعات عمومی / قرعه کشی جام ملتهای آسیا

قرعه کشی جام ملتهای آسیا

قرعه کشی جام ملتهای آسیاasian cup

حریفان احتمالی ایران در مرحله حذفی
با قرعه کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا حریفان احتمالی ایران در مرحله حذفی این مسابقات مشخص شدند.
رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا ظهر امروز قرعه کشی شد و ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها در ۴ گروه ۴ تیمی حریفان خود را شناختند.
تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها که از ۱۹ دی‌ماه امسال آغاز خواهد شد در گروهی تقریبا راحت در گروه C با تیم‌های امارات، قطر و بحرین همگروه شد.
تیم ملی کشورمان در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها در تاریخ ۲۱ دی‌‌ماه امسال به مصاف بحرین خواهد رفت تا پرونده حضور تیم ملی کشورمان در جام ملت‌‌های آسیا رسماً با این دیدار باز شود.
برنامه کامل دیدارهای تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ به شرح زیر است:
۲۱ دی:
ایران – بحرین (ورزشگاه ملبورن)
۲۵ دی:
ایران – قطر (ورزشگاه استرالیا)
۲۹ دی:
ایران – امارات (ورزشگاه بریسبان)
به نقل از فارس، در مرحله یک چهارم نهایی تیم‌های اول و دوم گروه‌ A به صورت ضربدری با تیم‌های اول و دوم گروه B دیدار خواهند کرد و تیم‌های اول و دوم گروه C به صورت ضربدری با تیم‌های اول و دوم گروه D دیدار خواهند کرد.
بر همین اساس تیم ملی کشورمان در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها باید به مصاف تیم‌های گروه D برود که به این ترتیب یکی از ۴ تیم ژاپن، اردن، عراق و قهرمان چلنج کاپ ۲۰۱۴ در این مرحله با ایران دیدار خواهند کرد.
نکته قابل توجه اینکه تیم ملی ایران در ۵ دوره اخیر این رقابت‌ها به صورت پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی با کره‌جنوبی دیدار کرده است که با قرعه کشی انجام شده در رقابت‌‌های دور جدید، دیگر خبری از دیدار سنتی ایران و کره در مرحله یک چهارم نهایی نخواهد بود و دو تیم در صورت صعود به مراحل بالاتر باید انتظار هم را بکشند.
شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا نوزدهم دی ماه سال ۱۳۹۳ آغاز می‌شود و روز یازدهم بهمن با دیدار فینال به پایان خواهد رسید، ضمن اینکه قرار است بازی‌های این دوره جام ملت‌های آسیا در ۵ شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، نیوکسل و بریزبین برگزار شود.
برنامه کامل رقابت‌های جام ملت‌های آسیا
برنامه کامل رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا که در استرالیا برگزار می‌شود، اعلام شد.
[برنامه کامل رقابت‌های جام ملت‌های آسیا] رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا امروز در سالن اپرای سیدنی برگزار شد و تیم‌های حریفان خود رال شناختند. این مسابقات ۱۹ دی با دیدار افتتاحیه بین دو تیم استرالیا و کویت در ورزشگاه ملبورن آغاز می‌شود. پنج شهر میزبان این مسابقات که بین ۱۶ تیم در چهار گروه برگزار می‌شود، هستند.
* به نقل از فارس، برنامه کامل بازی‌ها به شرح زیر است:
گروه A
۱۹ دی: استرالیا – کویت
۲۰ دی: کره‌جنوبی – عمان
۲۳ دی: کویت – کره‌جنوبی؛ عمان – استرالیا
۲۷ دی: استرالیا – کره‌جنوبی؛ عمان – کویت
گروه B
۲۰ دی: ازبکستان – کره‌شمالی؛ عربستان سعودی – چین
۲۴ دی: کره‌شمالی – عربستان سعودی؛ چین – ازبکستان
۲۸ دی: ازبکستان – عربستان سعودی؛ چین – کره‌شمالی
گروه C
۲۱ دی: ایران – بحرین؛ امارات – قطر
۲۵ دی: بحرین – امارات؛ قطر – ایران
۲۹ دی: ایران – امارات؛ قطر – بحرین
گروه D
۲۲ دی: ژاپن – قهرمان چلنج کاپ ۲۰۱۴؛ اردن – عراق
۲۶ دی: قهرمان چلنج کاپ ۲۰۱۴ – اردن؛ عراق – ژاپن
۳۰ دی: ژاپن – اردن؛ عراق – قهرمان چلنج کاپ ۲۰۱۴
قلعه‌نویی: گروه ایران در جام ملت‌‌ها سخت است
[قلعه‌نویی: گروه ایران در جام ملت‌‌ها سخت است] سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران قرعه و گروه ایران در جام ملت‌های آسیا را سخت توصیف کرد.
امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی استقلال و نفت گفت: سال نو را به تمام ایرانیان داخل و خارج از کشور تبریک می‌گویم و امیدوارم سال خوبی باشد ضمن اینکه امیدواریم خبر کشته شدن یکی از مرزبانان ایرانی دروغ باشد چون امنیت و آسایشی که ما داریم از رشادت‌های فرزندان بزرگ کشورمان از جمله مرزبانان است که از ناموس، خاک و امنیت ما دفاع می‌کنند و جوانی خود را در این راه گذاشته‌اند. امیدوارم دیگر مرزبانان هم آزاد شوند.
به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: بازی سختی با نفت داریم و جدال فردا دیدار تیم‌های بالای جدولی است. ۵، ۶ تیم از جمله نفت و استقلال شانس قهرمانی دارند. ما در این مدت در شرایط مسابقه بودیم هر چند از نظر روحی و روانی تحت فشار بودیم به خاطر همین با آغاز سال نو بیشتر روی مسائل روحی و روانی کار کردیم تا فنی. خوشحالم که هاشم‌بیک‌زاده، احمد جمشیدیان و خسرو حیدری فردا برای ما بازی می‌کنند، هر چند که آندرانیک تیموریان و سیاوش اکبرپور را در اختیار نداریم.
وی با بیان این مسئله که باشگاه نفت یک باشگاه خوب و حرفه‌ای است، اظهار داشت: نفت تیم خوبی است که یک مربی جوان به نام گل‌محمدی دارد. ما باید از باشگاه نفت که یک باشگاه اخلاق‌مدار است الگوبرداری کنیم. آنها کادر خوبی دارند که با استفاده از مربی و بازیکنان جوان تیم خوبی تشکیل داده‌اند.
قلعه‌نویی ادامه داد: خوشحال هستم که بازی فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود چون این مسئله به جذابیت بازی کمک می‌کند تا کارهای فنی و تاکتیکی بیشتری اجرا شود. فکر می‌کنم برنده بازی فردا می‌تواند به قهرمانی بیندیشد.
وی درباره قرعه ایران در جام ملت‌های آسیا و همگروهی کشورمان با امارات، بحرین و قطر عنوان کرد: در این خصوص باید مسئولین تیم ملی نظر بدهند اما به شخصه معتقدم قرعه سختی به تیم ملی ایران خورده است هرچند باید دیگر گروه‌ها را هم ببینیم. تیم ملی فوتبال ما به جام جهانی رفته و بازیکنان و مربیان شایسته‌ای دارد که باید بعد از جام جهانی که امیدوارم با نتایج خوبی همراه باشد باید جام ملت‌های آسیا را آغاز کند.
حاج‌رضایی: ایران در گروه نفرت قرار گرفت
امیر حاج‌رضایی در واکنش به هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های امارات، قطر و بحرین در جام ملت‌های آسیا گفت: ایران در گروه نفرت قرار گرفته است.
این کارشناس فوتبال گروه تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا را گروه نفرت نامید و اظهار کرد: پس از قرعه‌کشی هر تورنمنتی گروه مرگ را انتخاب می‌کنند که شامل تیم‌هایی می‌شود که قدرت بالایی دارند و تیم‌های صعود کننده از آن گروه تقریبا غیر قابل پیش‌بینی هستند اما من اکنون گروهی که تیم ایران در جام ملت‌های آسیا در آن قرار گرفته‌ را گروه نفرت می‌نامم.
به نقل از ایسنا، وی درباره‌ی هم گروهی ایران با امارات، قطر و بحرین در جام ملت‌ها ادامه داد: تیم ایران همانطور که با نفرت از بحرین در ورزشگاه آزادی ۶ گل به این تیم زد و همین‌طور مقابل دو تیم عربی دیگر که معمولا کشورهایشان در مسائل غیر فوتبالی همیشه علیه ما بوده‌اند، باید با نفرت از همه آنها بازی کند و از آنها بگذرد. در گروه‌های دیگر تیم‌های نسبتاً قدرتمندی قرار گرفته‌اند که فکر می‌کنم گروه ازبکستان، چین، کره‌شمالی و عربستان گروه دشوارتری نسبت به بقیه باشد.
این کارشناس فوتبال در پیش‌بینی‌اش از شرایط تیم ملی در جام ملت‌های آسیا که از ۱۹ دی ماه در استرالیا برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ما اول باید عملکرد تیم ملی در جام جهانی برزیل را ببینیم. مسلماً تیم ایران پس از جام جهانی تغییرات زیادی می‌کند، یکسری از بازیکنان اصلی به دلیل بالا رفتن سن‌شان باید از تیم ملی جدا شوند و از طرفی معلوم نیست که کارلوس کی‌روش در جام ملت‌ها هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد یا خیر، بنابراین نمی‌توانیم ارزیابی صحیحی در این باره داشته باشیم.
حاج‌رضایی در پاسخ به این که اگر کی‌روش در تیم ملی بماند با توجه به نیروی جوانی که پشت سر بازیکنان مسن فعلی قرار گرفته آیا ایران را یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌ها می‌دانید یا خیر به ایسنا گفت: ایران همیشه از نظر نیروی انسانی ظرفیت بالایی داشته است. طبق کارشناسی ای‌اف‌سی ایران به همراه کشورهایی چون عراق و کره جنوبی از نظر نیروی انسانی سطح بالایی دارد. ما مواد خام را داریم اما چگونگی استفاده از آنها مهم است. امیدوارم کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی سرمربی تیم ایران بماند چون او شناخت زیادی از شرایط فوتبال ایران و تیم ملی ما پیدا کرده و با عبور از یکسری موانع جامعه هم رضایت نسبی درباره‌اش دارد. فکر می‌کنم او می‌تواند در جام ملت‌ها با تیم ایران موفق باشد.
سرمربی قطر:‌ ایران سخت‌ترین حریف ماست
سرمربی قطر دیدار این تیم برابر ایران را سخت ترین دیدار تیمش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ توصیف کرد.
[سرمربی قطر:‌ ایران سخت‌ترین حریف ماست] ایران در جام ملت‌های آسیا در گروه ۳ با تیم های قطر، امارت و بحرین هم‌گروه شد و در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها با قطر روبرو خواهد شد.
به نقل از ایسنا، جمال بلماضی، سرمربی قطر درباره قرار گرفتن تیمش در گروه سه این رقابت‌ها گفت: ما در گروه سختی قرار گرفتیم. البته همه بازی ها در جام ملت‌های آسیا سخت خواهد بود. ما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با ایران بازی کردیم و تجربه رویارویی با آنها را داریم. امارت و بحرین نیز در سالهای گذشته دو تیم خوبی بودند و در جام خلیج با آنها بازی کردیم و می دانیم که آنها چه کیفیتی دارند.
بلماضی در ادامه گفت: سخت ترین دیدار ما در این گروه برابر ایران است. باید برای این دیدار به خوبی آماده شویم و بتوانیم شرایط را برای صعود از این گروه آماده کنیم. ایران تیمی خوب است که توانسته به جام جهانی راه یابد و طبیعتا بازی با این تیم سخت و دشوار خواهد بود.
کارشناس فوتبال معتقد است ایران در گروه خوبی قرار گرفته است و قطعا یکی از مدعیان قهرمانی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ در استرالیا است.
حسین عبدی هم گروهی تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های امارات، قطر و بحرین را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فکر می‌کنم در گروه نسبتا خوبی نسبت به سایر گروه‌ها قرار گرفته‌ایم اما همیشه مصاف ما با این تیم‌های عربی با حساسیت‌هایی مواجه بوده است. تنش‌هایی که بعضا میان ما و بحرین در گذشته وجود داشته و همین‌طور دو تیم دیگر معمولا حساسیت ها را افزایش داده است .
به نقل از ایسنا، وی افزود: در مجموع فکر می‌کنم تیم ایران در مرحله گروهی مشکل خاصی برای صعود نداشته باشد. معمولا بازی ما با این تیم‌های عربی وقتی در کشور ثالثی برگزار می‌شود حساسیت‌هایش کاهش می‌یابد اما تیم‌های عربی در نوع بازی کردن‌شان ما را اذیت می‌کنند، آنها توپ را به خوبی کنترل کرده و شرایطی ایجاد می‌کنند تا تیم ایران هم نتواند بازی ایده‌آلش را به نمایش بگذارد.
کارشناس فوتبال در پاسخ به این که آیا تیم ایران را یکی از مدعیان قهرمانی جام ملتهای آسیا در استرالیا می‌دانید، تصریح کرد: قطعا ما پتانسیل قهرمانی در این بازی‌ها را داریم چون همه تیم‌ها در شرایط ایده‌آلشان به این بازی‌ها نمی‌آیند برخی کشورهای شرق آسیا از جمله ژاپن و تا حدی کره جنوبی طوری برنامه‌ریزی می‌کنند تا تیمی را به این مسابقات بفرستند تا بعدا بتوانند پس از کسب تجربه فراوان در چند سال آینده برای جام جهانی آماده شود.
این تیم‌ها در دوره‌های پیشین معمولا از تمام ظرفیت‌هایشان برای جام ملتها استفاده نکرده و تقریبا بازیکنان جوان زیادی را به همراه داشته‌اند اما از طرفی ایران و تیم‌های عربی همواره با تمام قوا پای به این رقابتها می‌گذارند چون بردها و نتایج آنی و مقطعی برایشان اهمیت دارد از این رو تیم ما یکی از مدعیان قهرمانی جام ملتهاست.
بی‌تردید پس از جام جهانی برزیل ترکیب بازیکنان تیم ملی دستخوش تغییر می‌شود و باید تعدادی از بازیکنان مسن از تیم ملی جدا شده و برخی بازیکنان جوان مستعد و آینده‌دار در کنار بعضی از باتجربه‌ها ترکیب اصلی را تشکیل دهد.
عبدی در پایان در پاسخ به این که چه تیم‌هایی را در کنار ایران مدعی قهرمانی جام ملتها می‌دانید تیم‌های ژاپن و کره جنوبی با وجود جوان‌گرایی که انجام می‌دهند و همین‌طور تیم استرالیا با عنوان میزبان رقابتها در کنار تیم‌های ایران و دو تیم عربی، عربستان و عراق می‌توانند مدعیان قهرمانی باشند. ازبکستان هم تیم خوبی است اما آنها فوتبال مکانیکی بازی می‌کنند و معمولا در ادامه تورنمنت با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
ویسی: ایران در گروه خوبی قرار گرفته است
سرمربی تیم استقلال خوزستان گفت: در مجموع فکر می‌کنم گروه ایران در جام ملت‌ها گروه خوبی است.
ایران از مدعیان جام ملتهای آسیا است
عبدالله ویسی در نشست خبری پیش ا زدیدار تیم‌های راه‌آهن و استقلال خوزستان ضمن تبریک سال نو، اظهار داشت: بازی با راه‌آهن بسیار سخت و پراسترس است مخصوصا برای راه‌آهنی‌ها که به ۳ امتیاز این مسابقه نیاز مبرم دارند. آنها برای اینکه در جدول بمانند می‌خواهند برنده باشند، البته این مسابقه برای ما هم مهم است چون اگر بخواهیم رتبه‌مان را در جدول حفظ کنیم و ارتقاء‌ دهیم باید بازی را ببریم. مسلما برای امتیاز گرفتن و بازی جوانمردانه به تهران آمده‌ایم و می‌خواهیم دست پر برگردیم.
به نقل از تسنیم، وی در پاسخ به این سوال که آیا تیمش بازیکن محروم و مصدوم دارد یا نه، گفت: آن قدر لیگ تعطیل بوده که یادم نیست محروم داریم یا نداریم اما فکر کنم تمام بازیکنان‌مان را در اختیار داشته باشیم.
سرمربی تیم استقلال خوزستان در خصوص قرعه ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا عنوان کرد: ما اگر می‌خواهیم قهرمان شویم نباید برای‌مان فرقی داشته باشد که با چه تیمی همگروه می‌شویم و باید همه را ببریم حتی اگر گروه‌مان ساده باشد باز هم در مرااحل بالاتر به تیم‌های قدرتمند برخورد می‌کنیم اما در مجموع فکر می‌کنم گروه ایران گروه خوبی است.
ویسی در پاسخ به این سوال که آیا برای فصل آینده در استقلال خوزستان خواهد ماند یا خیر تاکید کرد: با مسئولان باشگاه برای فصل بعد صحبت کرده‌ایم و به احتمال ۹۰ درصد در استقلال می‌مانم. ما برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تیم قدرتمندی را روانه مسابقات کنیم. امسال به خاطر اینکه تازه به لیگ برتر آمده بودیم استرس زیادی داشتیم و تفکرات در خصوص ما بد بود و می‌گفتند که به لیگ یک برمی‌گردیم اما حالا که به احتمال زیاد در لیگ ماندنی هستیم، کارهای‌مان را برای فصل بعد انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: برای فصل آینده از تمام سهمیه لیگ برتری خود برای جذب بازیکن استفاده خواهیم کرد که اگر اسمی از بازیکنان نبرم بهتر است هر چند من با بازیکنی به صورت مستقیم صحبت نکرده‌ام چون دور از اخلاق حرفه‌ای است و همه بازیکنان باید در این ۳ هفته پایانی در خدمت تیم‌شان باشند.
ورمزیار: گروه ایران دردسرساز نیست
مدافع سابق تیم ملی ایران گفت: گروه ما در جام ملت‌های آسیا نمی‌تواند برای‌مان دردسرآفرین باشد اگر برای حضور در این رقابت‌ها تدارک خوبی ببینیم.
صادق ورمزیار در خصوص گروه تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و هم‌‌گروهی کشورمان با امارات، قطر و بحرین، گفت:‌ تیم ملی ایران همیشه با تیم‌های عرب مشکل داشته است و این سه تیمی هم که با ما هم‌گروه شده‌اند در مقاطعی از فوتبال همواره برای کشورمان دردسرآفرین بودند. با این حال اگر خودمان باشیم و شرایط آماده‌سازی خوبی را سپری کنیم این گروه برای تیم ملی خیلی سخت نخواهد بود.
به نقل از فارس، وی ادامه داد: متأسفانه از بعد از دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل کره جنوبی دیگر تمرینات درست و حسابی و پشتکار ملی نداشته‌ایم و در سال گذشته تیم ملی یکی از ضعیف‌ترین اردوهای خود را سپری کرد. بنابراین اگر بخواهیم با این شرایط به استرالیا برویم تمام تیم‌‌های هم‌گروهمان می‌توانند دردسرآفرین باشند اما اگر اردوهای مناسب و تدارک خوبی را پشت سر بگذاریم صعود راحت هم از گروه برای‌مان در دسترس خواهد بود.
مدافع سابق تیم‌ ملی و باشگاه استقلال تأکید کرد: قطر و کمی هم بحرین از لحاظ فیزیک با ایران برابری می‌کنند و در این شرایط که تیم‌ها از لحاظ فیزیکی با هم برابر هستند تیم رقیب می‌تواند مشکل‌ساز باشد. ضمن اینکه اگر بخواهیم از بعد دیگر به این گروه نگاه کنیم مقابل امارات و بحرین نیز همواره از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شده‌ایم. با این حال باز هم تأکید می‌کنم که گروه ما در جام ملت‌های آسیا نمی‌تواند برای‌مان دردسرآفرین باشد اگر تدارک خوبی داشته باشیم حتی می‌توان به عنوان تیم صدرنشین صعود کرد در غیر اینصورت به طور حتم به مشکل خواهیم خورد.
مربی عربستان معتقد است تیم ایران در دور گروهی جام ملت‌های آسیا حذف خواهد شد.
قرعه‌کشی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا امروز برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه ۳ با تیم‌های امارات، قطر و بحرین هم گروه شد.
“خلیل الزایانی” مربی عربستان در واکنش به قرعه این کشور در جام ملت‌های آسیا گفت: عربستان در گروه متعادلی قرار گرفته است، البته باید از کره‌شمالی ترسید. این تیم، تیم خطرناکی است و شانس زیادی برای صعود دارد. البته ازبکستان و چین نیز تیم‌های خوب دیگری هستند که همگی مدعی صعود از گروه محسوب می‌شوند.
الزایانی درباره گروه ۳ جام ملت‌های آسیا که در آن ایران قرار دارد، گفت: فوتبال ایران دیگر مانند گذشته قدرتمند نیست. نتایج اخیر تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. حضور سه تیم عربی در کنار ایران باعث شده است که این گروه پیچیدگی‌های زیادی داشته باشد. با این وجود من فکر می‌کنم امارات و بحرین از این گروه به مرحله بعد صعود کنند و ایران نتواند جواز صعود به مرحله بعد را کسب کند.

مطلب پیشنهادی

جنگل برای کیست؟

جنگل برای کیست تحقیق و داستانی درباره جنگل و اهمیت حیاتی آن برای ما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *