خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد ترکالکی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد ترکالکی

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد ترکالکی

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.

آدرس دانشگاه پیام نور واحد ترکالکی : گتوند- ترکالکی- شهرستان گتوند بخش عقیلی شهر ترکالکی خیابان امام روبه روی بانک کشاورزی

تلفن دانشگاه پیام نور واحد ترکالکی ۰۶۱۳۶۳۷۷۸۰۰

برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور واحد ترکالکی روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

درباره تاریخچه شهر ترکالکی

بنا بر اقوال معمرین ، درگذشته عده‌ای از ترک‌های قشقایی تیره لَرکی از جنوب ایران به عقیلی مهاجرت کردند . ابتدا در محلی بنام ترک آوا (ترک آباد) واقع در شمال شهر سماله و غرب روستای بدیل ساکن شدند . مدتی در آنجا بودند تا در قرن دهم ه.ق ، به محل فعلی شهر ترکالکی آمده و ساکن شدند و چون به ترکان لرکی معروف بودند این مکان ، ترکالکی نامیده شد .

لغت نامه دهخدا به نقل از کتاب فرهنگ جغرافیای ایران جلد ۶ در مورد ترکالکی نوشته است ، ترکالکی (ت ل) دهی است از دهستان عقیلی در توابع شهرستان شوشتر که در شش هزار گزی شمال باختری روستای سُماله و ۲۵۰۰۰ گزی شمال باختری راه شوسه شوشتر به مسجد سلیمان قرار دارد ، کوهستانی و گرمسیر است و ۱۲۰۰ تن سکنه دارد و آب آن از رود کارون و چاه، محصول آن غله و پنبه است ، شغل مردم آن زراعت و صنایع دستی آن قالی بافی است . راه مال رو و دبستان دارد و ساکنین آن از طایفه بختیاری می‌باشد .

طبق مصوبه هیأت دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۳ ه. ش ، روستای تُرکالکی به شهر تبدیل گردید . بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ ه. ش ، تعداد ۱۰۴۷ خانوار بالغ بر ۵۳۰۰ نفر جمعیت در آنجا زندگی کرده که از این تعداد ۲۷۰۶ نفر مَرد و ۲۵۹۴ زن بوده و تعداد ۳۹۹۸ با سواد و ۷۶۴ نفر بی سوادند.

قومیت مردم ترکالکی :

اهالی شهر ترکالکی ، اکثراً بختیاری ، از طوایف چهارلنگ و هفت لنگ ، تُرک ، لر ستانی ، شوشتری ، دزفولی ، گتوندی و چند خانوار عرب مهاجر که در زمان جنگ ایران و عراق به ترکالکی مهاجرت کردند .
موقعیت جغرافیایی شهر ترکالکی

شهر ترکالکی ، از توابع شهرستان گتوند، در شمال استان خوزستان ، بین ۳۲ درجه و ۷ دقیقه تا ۳۲ درجه و ۱۶ دقیقه عرض شمالی از خط استوا و بین ۴۸ درجه و ۵۲ دقیقه تا ۴۸ درجه و ۵۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۰ متر می‌باشد .

بر اساس آمار پنجاه ساله اخیر حداکثر دما در تیر ماه به ۵۲+ درجه سلسیوس و حداقل آن در دی ماه به ( ۵- ) درجه سلسیوس میانگین بارندگی سالیانه ۳۷۲ میلی متر می‌باشد .
در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *