خانه / مطالب سایت / زیست شناسی / چرا فلفل سبز به رنگ قرمز می شود

چرا فلفل سبز به رنگ قرمز می شود

تحقیق و مقاله با عنوان چرا فلفل سبز به رنگ قرمز تبدیل می شود ؟

چرا فلفل سبز قرمز می شودعلت قرمز شدن فلفل سبز

شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه و چرا فلفل سبز به فلفل زرد و نارنجی و قرمز تغییر رنگ می دهد .  در واقع فلفل دلمه‌ای قرمز، همان فلفل دلمه‌ای سبز رسیده است و وقتی فلفل سبز کاملا رسیده می شود به رنگ قرمز تغییر رنگ می دهد
فلفل دلمه‌ای سبز رنگ وقتی خیلی رسیده می‌شود به رنگ قرمز تبدیل می‌شود که رسیده‌تر، شیرین‌تر و با طعمی ملایم‌تر است. ویتامین C و کاروتنوئیدها در حالت رسیده بیشتر هستند.
هم چنین ظرفیت آنتی‌اکسیدانی در فلفل دلمه‌ای قرمزرنگ بیشتر از فلفل دلمه‌ای سبز می‌باشد. به منظور تهیه فلفل دلمه‌ای قرمز، باید توجه کرد که رنگ آن روشن باشد و پوست سفتی داشته باشد. ولی فلفل‌هایی که پوست کدر و چروکیده دارند، به سمت فرآیند فساد پیش می‌روند و مواد مغذی‌شان به شدت افت می‌کند.

فلفل دلمه‌ای قرمز، بیش‌ترین مقدار ویتامین C

با وجود اینکه فلفل دلمه‌ای سبز و زرد هم منابع خوبی از ویتامین C می‌باشند، اما فلفل دلمه‌ای قرمز بیش‌ترین میزان ویتامین C را دارا می‌باشد. به گونه‌ای که دو برابر نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی می‌باشد. ویتامین C در تسریع روند بهبود عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها و جراحات پوستی، تولید کلاژن موجود در غضروف‌ها و مفاصل استخوانی، تامین سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و استحکام رگ‌های خونی موثر است.

فلفل دلمه‌ای قرمز، دارای قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان

مسئول رنگ قرمز شفاف در فلفل دلمه‌ای، لیکوپن می‌باشد که آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است؛ و تحقیقات متعدد ثابت کرده است که لیکوپن از سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. لیکوپن ماده‌ای است که وقتی در معرض حرارت قرار بگیرد، آزاد می‌شود. بدین منظور لازم است کمی آن را در روغن تفت داد یا کبابی کرد.

فلفل دلمه‌ای قرمز، تامین سلامت استخوانی

فلفل دلمه‌ای قرمز ۵۵ تا ۷۵ درصد نیاز روزانه بدن به مواد مغذی مورد نیاز در سلامت استخوان را تامین می‌نماید. این مسئله به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی از ریزمغذی‌هایی چون: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی می‌باشد که همگی، از مواد مغذی مورد نیاز در استحکام و حفظ بافت استخوانی می‌باشند.

رنگ های مختلف  فلفل ها

رنگ‌های مختلف در فلفل دلمه‌ای، نشان‌دهنده مواد تشکیل‌دهنده متفاوت است. فلفل دلمه‌ای قرمز، لیکوپن بیشتر و فلفل دلمه‌ای سبز، کلروفیل فراوان‌تر دارد. رنگ نارنجی نشان‌دهنده بتاکاروتن و رنگ زرد معرف لوتئین و زآگزانتین در فلفل دلمه‌ای می‌باشد. هر کدام از این مواد خاصیت ویژه‌ای دارند…

فلفل دلمه‌ای به علت دارا بودن آب میان‌بافتی فراوان یکی از کم‌کالری‌ترین سبزی‌ها می‌باشد. با وجود اینکه فلفل دلمه‌ای سبز رنگ در میان اکثر افراد شناخته‌شده‌تر می‌باشد، اما پیگمان‌های ایجادکننده رنگ قرمز، نارنجی و زرد خواص بسیاری دارند. از نظر طعم، فلفل دلمه‌ای سبز کمی تلخ‌تر است و فلفل‌های زرد، نارنجی و قرمز شیرین‌تر هستند و به حالت میوه‌ای بیشتر شبیه می‌باشند. فلفل دلمه‌ای گیاه تندی نیست؛ زیرا کاپسایسین که باعث طعم تندی در فلفل می‌شود، در این فلفل به مقدار بسیار ناچیزی وجود دارد.

مطلب پیشنهادی

جنگل برای کیست؟

جنگل برای کیست تحقیق و داستانی درباره جنگل و اهمیت حیاتی آن برای ما و …

یک دیدگاه

  1. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *