خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد زهان

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد زهان

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد زهان

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور واحد زهان : خراسان جنوبی- شهرستان زیرکوه- شهر زهان – دانشگاه پیام نور واحد زهان
 
تلفن دانشگاه پیام نور واحد زهان ۰۵۶۳۲۵۵۳۵۹۰- فاکس: ۰۵۶۳۲۵۵۳۵۹۱
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور واحد زهان روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
معرفی واحد دانشگاه پیام نور واحد زهان :

در سال۱۳۸۴ و در راستای سیاست های محرومیت زدائی و گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته مدیریت بازرگانی شروع به فعالیت نمود و با توجه به فعالیت های ْآموزشی مناسب بر تعداد رشته ها افزوده شد و هم اکنون با ۸ رشته تحصیلی به فعالیت آموزشی خود ادامه می دهد.تاکنون نیز بیش از ۳۰۰ نفر از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل گردیده اند.

امکانات و تجهیزات در اختیار و موجود واحد:

این واحد برخوردار از ساختمانی مجهز با زیربنای ۱۲۲۸ متر، کارگاه کامپیوتر، کتابخانه، بیش از ۵۰ دستگاه رایانه مجهز به اینترنت پرسرعت و ۱۰ کلاس آموزشی مجهز به ویدئو پرژکتور می باشد.

تعداد پرسنل:

تعداد کارکنان این واحد۳ نفر می باشد که در بخش های آموزشی و مالی واداری دانشگاه مشغول بکارند.

تعداد اعضای هیات علمی:

دانشگاه پیام نور واحد زهان برخوردار از ۲ عضو هیئت علمی می باشد که هم اکنون در حال تحصیل در مقطع دکترا می باشند. همچنین تعداد اساتید مدعو این واحد ۲۰ نفرمی باشند که عمدتاً نیروهای بومی منطقه می باشند.

تعداد و عناوین رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی:

دانشگاه پیام نور زهان در حال حاضر دارای ۸ رشته تحصیلی بشرح ذیل می باشد:

۱- حسابداری

۲-مدریت بازرگانی

۳- مدیریت دولتی

۴-مدیریت صنعتی

۵- علوم اجتماعی (پژوهشگری)

۶- علوم تربیتی( مدیریت برنامه ریزی..)

۷- روانشناسی

۸- الهیات ( فقه و مبانی حقوق)

تعداد و عناوین رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد:

این واحد در حال حاضر فاقد رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد است. اما با توجه به اشتغال به تحصیل اعضای هیات علمی این واحد در مقطع دکتری در آینده نزدیک امکان راه اندازی رشته های جامعه شناسی و الهیات در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

تعداد و نسبت پذیرفته شدگان مقاطع ارشد و بالاتر از فارغ التحصیلان واحد :

تاکنون بیش از ۱۵ نفر از دانش آموختگان این واحد در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرفته و مشغول بتحصیل می باشند.نکته جالب توجه این است که دو نفر از اساتید مدعو این واحد، دانشجویان مقطع کارشناسی این واحد دانشگاهی هستند.

تسهیلات وام دانشجویی:

اعطای وام دانشجویی یکی دیگر از خدمات و تسهیلاتی است که دانشگاه پیام نور به دانشجویانی که توانایی پرداخت شهریه خود را ندارند ارائه می دهد..

میزان وام شهریه دوره کارشناسی:

این واحد نیز در طی دوره فعالیت خود بیش از ۱۰۰ میلیون ریال وام دانشجوئی به دانشجویان پرداخت نموده است.

فعالیت های پژوهشی:

برخورداری از ۲ عضو هیت علمی تمام وقت ظرفیت بالقوه ای را جهت انجام فعالیتهای پژوهشی در دانشگاه پیام نور واحد زهان ایجاد نموده است که ضمن ایجاد ارتباط با مراکز علمی و سازمانهای مختلف طرح های تحقیقاتی خوبی انجام شده است. انجام دو طرح پژوهشی، چاپ بیش از ۱۰ مقاله در نشریات علمی و پژوهشی،ارائه مقالات متعدد در همایش های علمی و چاپ دو کتاب تقیه از دیدگاه امام خمینی (ره) و کتابت قرآن کریم از جمله فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی این واحد می باشد.

مشاوره شغلی در خصوص رشته های دایر در مرکز/واحد:

خوشبختانه بسیاری از رشته های موجود در این واحد همچون رشته های مدیریت، حسابداری ، روان شناسی و علوم تربیتی از بازار کار خوبی برخوردار است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در حوزه های مورد علاقه خود مشغول بکار شوند.

بسیج دانشجویی:

پایگاه مقاومت بسیج دانشجوئی شهید باهنر این واحد در سال ۱۳۸۶ راه اندازی گردید و در حال حاضر با ۲۷۰ عضو عادی و فعال به فعالیت خود ادامه می دهد.

تعداد انجمن های علمی :

این واحد دارای ۴ انجمن علمی فعال در رشته های مدیریت، حسابداری، علوم تربیتی و روانشناسی می باشد.

تعداد کانون های فرهنگی و هنری :

کانون های فعال این واحد شامل کانون های قرآن و عترت و عفاف و حجاب می باشد.

معرفی فضاهای اداری و آموزشی:

این واحد برخوردار از فضای آموزشی بسیار مناسب و جدید با زیر بنای ۱۲۲۸ متر مشمل بر کارگاه کامپیوتر، نمازخانه، کتابخانه و کلاس های آموزشی مجهز به ویدئو پروژکتور و استاد سرا می باشد.

کارگاه های آموزشی:

یکی از مهمترین فعالیت های دانشگاه پیام نور زهان به منظور افزایش مهارت های زندگی دانشجویان برگزاری کارگاه های آموزشی می باشد. مهترین کارگاه های آموزشی برگزار شده عبارتند از:

– کارگاه آموزشی فوریت های پزشکی

– کارگاه آموزشی ازدواج موفق

– کارگاه تخصصی مهدویت

– کارگاه آموزشی ازدواج موفق

آشنایی با شبکه های اجتماعی و…

فعالیت های فرهنگی:

برگزاری طرح هجرت و اردوی راهیان نور به صورت سالانه، تعظیم و تکریم شعائر اسلامی، برگزاری نماز جماعت و شرکت در نماز جمعه، برگزاری زیارت عاشوار و مسابقات ورزشی تنها بخشی از فعالیت های واحد فرهنگی دانشگاه پیام نور زهان می باشد.

پتانسیل ها و نقاط قوت :

– بهره مندی از ۲ عضو هیئت علمی تمام وقت

– برخورداری از ساختمان آموزشی مجهز

– برخورداری از خوابگاه مردمی رایگان (خواهران )

– بهره مندی از اساتید باتجربه و بومی منطقه

– برخورداری از تجهیزات اموزشی بسیار مناسب

آشنایی با تاریخچه شهر زهان

زهان شهری است در استان خراسان جنوبی. این شهر در بخش زهان از توابع شهرستان زیرکوه قرار دارد. این منطقه ابتدا به نام «زه‌آب» بوده یعنی محل جوشش آب که به تدریج به تغییر لهجه به نام زهان در آمده‌است.

عمده در آمد اهالی این منطقه از طریق کشاورزی است که زرشک بیشترین سطح زیر کاشت را به خود اختصاص داده‌است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵ برابر ۷۰۷ نفر گزارش شده‌است.

در کتاب بهارستان مرحوم آیتی به نقل از نزهه القلوب حمدالله مستوفی (پانویس) که در قرن هشتم نگارش یافته است چنین آمده است :
(از قرای زیر کوه یکی زهان است که از قدیم مدرسه و مسجد داشته و علمای فاضل پرورده .و دیگر قریه افین است که معلوم است در سابق ام القرای آن ولایت بوده از آثارش قدمت و عمران آن ظاهر است من جمله مسجدی در آنجاست که بنیانش منیع و ایوانش رفیع بوده و با خط طغری بر اطراف ایوان آن خطوطی گچ بری شده است))
حمدالله مستوفی می نویسد که زیرکوه ولایتی است که سه قصبه دارد اسفدن، آبیز و شاه رخت گویند؛ در این ولایت پنبه و غله و ابریشم و انگور بسیار باشد و آب، همه از کاریز است نویسنده گوید: هم از قرای زیرکوه یکی زهان است که از قدیم مدرسه و مسجد داشته و علمای فاضل پرورده و دیگر قریه افین که معلوم است در سابق ام القرای آن ولایت بوده است.

مسجد جامع زهان
مسجد جامع زهان در طول دوره های تاریخی تحت تاثیر دو عامل زلزله و سیل چندین مرتبه تخریب و بازسازی شده است که آخرین بار در سال ۷۶براثر زلزله ویران گردید.بنای اولیه این مسجد در دوره صفویه احداث گردیده است. موقعیت آن در بخش میانی زهان و در جوار رودخانه واقع شده شکل و فرم پلان آن بامسجد جامع قاین و افین تفاوت دارد. دارای یک ایوان رفیع و دو غرفه در اطراف آنست و شبستانی ندارد. درب ورودی از ضلع شمال غربی بوده و ایوان رفیع آن گچکاری شده و بر بالای ایوان تاریخی از گچکاری سال ۱۳۲۲ه.ق مشهود است. در انتهای ایوان محرابی ساده دارد. مصالح ساختمانی در پاکار از سنگ و ملات و ساروج و آجر وگچ با ترکیبی از گل می باشد. در میان دیوارها قطعات فراوانی از چوب بکار رفته تا استحکام ساختمان را بیشترنماید.
در اطراف صحن تعدادی غرفه جهت عبادت و استراحت مومنین بوده است.درطرف راست ایوان بزرگ کتیبه وقفی نصب شده که تاریخ آن مربوط به سال ۱۲۸۱ه.ق است. مضمون آن پیرامون موقوفه ای از وقف آقا رضا ابن حسن خان می باشد.

محصولات کشاورزی:
زرشک یکی از محصولات استراتژیک شهر زهان می باشد و این شهر مقام نخست تولید زرشک در دنیا را دارد و قطب تولید زرشک محسوب می شود. زرشک درختچه‌ای تیغدار به طول ۱ تا ۵ متر است. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگ‌های آن بیضی شکل با دندانه‌های اره‌ای و میوه اش قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌است. به ریشهٔ درخت زرشک «آئر خیس» گفته می‌شود.

خواص دارویی زرشک

سبوس و ریشه زرشک حاوی انواع بسیاری از مواد شیمیایی به نام آلکالوئید ایزو کیتولین است. دانشمندان و محققان این ترکیبات را در طول سالیانه متمادی مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند، ولی پی بردند که آنها در واقع خواص آنتی بیوتیکی دارد. برخی ازآنها باعث پائین آوردن تب، کاهش تورم و فشار خون شده و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می کنند. برای برطرف کردن سوزش ادرار مفید است، واریس را درمان می کند قابض است و تقویت کننده قلب و کبد است و برای برطرف کردن بیماریهای کبدی مفید است این گیاه درد مفصلی روماتیسم و تورم را تسکین می بخشد.

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *