خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مازندران واحد پل سفید

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مازندران واحد پل سفید

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور مازندران واحد پل سفید

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور مازندران واحد پل سفید : پل سفید- خ شهید بهشتی- رویروی کلانتری ۱۱- دانشگاه پیام نور واحد پل سفید – کدپستی ۳۹۹۵۹-۴۷۹۱۸
 
تلفن دانشگاه پیام نور مازندران واحد پل سفید : ۵-۰۱۱۴۲۴۲۱۷۰۲ نمابر: ۰۱۱۴۲۴۲۱۷۰۱
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مازندران واحد پل سفید روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
آشنایی با بخش منطقه پل سفید

تاریحچه تأسیس دانشگاه

دانشگاه پیام نور واحد پل سفید فعالیت رسمی خود را از مهرماه سال ۱۳۸۵ آغاز نموده است . این واحد دانشگاهی با تلاش مسئولین استانی و شهرستانی که مقدمات اجرایی این واحد دانشگاهی را بهمراه اعضای محترم هیئت موسس ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، شهردار ، اعضای شورای اسلامـــی ، فرهنگیــان ، اصنــاف ، بازاریان ، آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی ، بخشدار و دیگر مسئولان دستگاههای اجرایی شهرستان سوادکوه آغاز بکار نموده است.این واحد دانشگاهی در تاریخ ۲۱/۴/۸۶ با حضور معاونت محترم طرح و توسعه پیام نور کشور و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید. این واحد فعالیت خود را با جذب دانشجویان فراگیر آغاز نمود، سپس در مهرماه ۱۳۸۶ با بیش از ۳۰۰ دانشجو در ۵ رشته به کار خود ادامه داد . و هم اکنون با قریب به ۳۰۰ نفر دانشجو در ۱۵رشته دانشگاهی به فعالیت خود استمرار بخشیده است .
این واحد دانشگاهی در تاریخ ۲۱/۴/۸۶ با حضور معاونت محترم طرح و توسعه وقت و هیأت همراه ، امام جمعه شهرستان ، ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان مازندران، مسئولین شهرستان سوادکوه و با حضور خانواده های معزز شهداء ، جانبازان ، ایثارگران ، اصناف ، بازاریان ، فرهنگیان و دانشجویان با خیر مقدم گویی توسط جناب آقای خالقی رئیس دانشگاه و سخنرانی ریاست دانشگاه پیام نور استان، امام جمعه و فرماندار محترم شهرستان رسماً افتتاح گردید .

معرفی شهرستان سوادکوه و شهر پل سفید

معرفی شهرستان سوادکوه
سوادکوه یکی از شهرستان های استان مازندران در شمال ایران است که در ناحیه ی البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان و تهران قرار گرفته است که از سمت شمال به شهرستان قائمشهر ، از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدیشهر در استان سمنان، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان چاشم(شهریارکوه) و (جبال شروین) در شهرستان مهدی شهر محدود است. شهرستان سوادکوه دارای سه شهر بنامهای پل سفید، زیراب و آلاشت که شهر پل سفید بعنوان مرکز شهرستان می باشد

معرفی شهر پل سفید

پل سفید برگرفته از پلی است که در زمان صفویه ساخته شده است، این شهر در منطقه کاملاً جنگلی واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی، از شمال به شهر زیراب، از جنوب به شهرستان فیروزکوه، از شرق به بخش دودانگه ساری و از غرب به شهر آلاشت محدود میگردد. راه آهن تهران شمال که از وسط این شهر عبور می کند از سال ۱۳۰۷ شروع و در سال ۱۳۱۵ خاتمه یافت که موجب توسعه این شهر شده است.
شهر پل سفید بعنوان مرکز شهرستان یکی از سه شهر شهرستان می باشد. این شهر با داشتن جمعیت ۱۲۰۰۰ نفری و آبادیهای اطراف دارای جاذبه های گردشگری و اماکن زیارتی و متبرکه زیادی است که توجه گردشگران را به خود جذب نموده است. پل سفید بعنوان یک شهر سنتی – مذهبی، دین خود را به اسلام و نظام جمهوری اسلامی با تقدیم دهها شهید ، جانباز و آزاده اداء نموده است، و در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقس بسزایی داشته است.

اماکن تفریحی و گردشگری:

۱- پل ورسک

از شاهکارهای معماری جهان بشمار می رود. راه آهن سراسری تهران – شمال را به هم وصل میکند . این پل در دهه اول قرن چهاردهم هجری شمسی بر روی دره ورسک در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف بنا شده است و دارای دهانه قوسی ۱۶ متر است طول کلی پل ۲۰/۷۳ متر است و در جنگ جهانی دوم به پل پیروزی معروف شد .

۲- غار اسپهبد خورشید

این غار در حد فاصل راه آهن پل سفید و سرخ آباد در ناحیه دوآب وجود دارد . این غار بصورت تالار ساده و تقریباً بشکل دایره است . درازای آن ۷۵/۱۹ متر و پهنای آن ۳۵/۱۴ متر و بلندی آن تقریباً ۱۵ متر است . جالبترین بخش غار ، بناهای قسمت چپ راهرو است که نسبتاً سالم مانده است و با دقت می توان به وضع معماری این دژ قدیمی پی برد . در کنار دهانه راهرو پلکانی است که پس از خاکبرداری آن به یکــی از شاهکارهای ساختمانی غار بر می خوریم . این غار دری سنگی داشت که با آب آسیاب باز و بسته می شد، این در در زیر خاک مدفون شده اشت . طوری که راه خروجی غار را بسته نگه داشته است.

۳- دریاچه شورمست

تنها دریاچه طبیعی شهرستان سوادکوه که وسعت آن ۱۵ هزار متر مربع و عمق آن ۵ متر است . این دریاچه در ۵/۵ کیلومتری شهر پل سفید واقع شده است . درختان کهنسال و بلند قامت توسکا در اطراف آن منظره رویایی را بوجود آورده است .

۴- سه خط طلا

راه آهن معروف به سه خط طلا در سه کیلومتری بعد از آبادی ورسک به سمت گدوگ در ارتفاعات شرق جاده خطوط راه آهن و با پلها و تونلهای زیبا در سه خط به موازات هم مشاهده می شود . این خطوط برای کم کردن شیب و افزایش ضریب قدرت لکوموتیو به این صورت بنا شده است.

۵- پل شاه عباسی داخل شهر پل سفید

۶- کیجا کرچال دوآب

۷- پارک جنگلی آزادمهر

۸- پارک جنگلی چم چم

۹- شاه چشمه گدوک

۱۰- رودخانه تالار

امامزاده ها و بقاع متبرک:

۱-علم ابوالفضل (ع) و امامزاده عباس روستا بایعکلاء

۲- امامزاده شاهزاده حسین اوزود

۳- امامزاده شاه بالو دهمیان

۴- امامزاده عباسعلی روستای ملرد

۵- امامزاده غریب آقا حومه ورسک

۶- امامزادگاه سام و لام روستا ارفعده

۷- امامزاده حمزه شورمست

۸- امامزاده زین العابدین سرت(حومه فلورود)

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *