خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد نهبندان

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد نهبندان

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد نهبندان

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور واحد نهبندان : نهبندان ،انتهای بلواردانشگاه،کد پستی: ۸۳۷۱۷-۹۷۵۱۷
 
تلفن دانشگاه پیام نور واحد نهبندان ۴-۳۲۶۲۴۸۸۱-۰۵۶ فاکس:۳۲۶۲۴۴۸۰
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور واحد نهبندان روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 

آشنایی با تاریخچه نهبندان شهر دیرینه پایدار

شهرستان نهبندان با ۴۱۱۰۲ کیلومتر مربع وسعت، جنوبی ترین شهر استان خراسان جنوبی است. این شهر در طول جغرافیایی ۶۰ درجه و ۳۰ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۱ درجه و ۳۳ دقیقه و در ارتفاع ۱۱۹۶ متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است. شهرستان نهبندان به اقتضای موقعیت طبیعی آن و مجاورت با کویر، دشتی نسبتاً وسیع واقع شده است. از نظر ناهمواری این شهرستان در شمال مشتمل بر ارتفاعاتی است که قلل آن به ۲۵۰۰ متر می رسد کوه سرخ – کوه بیدمشک – کوه بوبک از جمله این ارتفاعات است.شهرستان نهبندان واقع درچهارراه مواصلاتی ودارای بلندترین قله های شنی جهان تا ارتفاع ۵۲۰ متر و بلند تر از بزرگترین قله ماسه ای چین است. بر اساس مطالعات ناسا این نقطه از این شهرستان از سال ۲۰۰۵ تا کنون گرمترین نقطه جهان بوده است و این شهر کویری دارای جاذبه های گردشگری زیبایی از جمله کلوتها،قلعه های باستانی،کوههای مینیاتوری چشم نواز و … میباشد.

پیشینه تاریـخی

در زمانی که سیستان و قهستان به عنوان دو منطقه حاکم نشین مطرح بوده اند «نه» و «بندان» دو مرکز مهم حکومتی بر شمرده می شده اند که برای هر کدام نایب الحکومه ای از سوی حاکم انتخاب می شده است. در این بین «نه» بزرگتر و مهمتر از «بندان» بوده است و همچنین به دلیل تعدادی شهر با نام «نه» در سطح کشور برای معرفی این منطقه «نه» را به همراه «بندان» می‌گفته‌اند، بعدها با مرکزیت و توسعه «نه» این شهر «نهبندان» نام گرفته است. اشاراتی که به پیشینه تاریخی نهبندان در قبل از اسلام در منابع تاریخی شده بسیار محدود است. یکی از منابع مستقل و کم نظیر راجع به ایران، تقریباً مربوط است به زمان تولد مسیح که به صورت یک سفرنامه تلخیص شده از ایزودور خاراکسی به دست آمده و بیشتر از لحاظ اطلاعات راجع به شرق ایران مورد توجه می‌باشد. از اظهارات خاراکسی چنین استنباط می شود که نیه یا نه واقع در حاشیه شرق لوت در سمت جنوب شهر مهمی بوده است. منبع دوم که البته در دوران اسلامی تالیف شده، نزهه القلوب است اثر حمدالله ابن ابی بکر، وی نه را از اقلیم سوم بر می‌شمارد که آن را اردشیر بابکان مؤسس سلسله سامانیان که از ۲۲۶ تا ۲۴۱ ه. ق پادشاهی کرد، ساخته است. حمدالله مستوفی می‌گوید: چون اردشیر در مفازه شهر نه بساخت، شاپور بن اردشیر حاکم خراسان بود. از پدر آن شهر را در خواست کرد و او مضایقه نمود شاپور را غیرت آمد و آنجا (نیشابور) تجدید عمارت کرد و نه شاپور (نیشابور) نام نهاد.

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *