خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد خوسف

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد خوسف

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد خوسف

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور واحد خوسف : خراسان جنوبی-شهرستان خوسف-انتهای بلوار شهدای عبادی

 
تلفن دانشگاه پیام نور واحد خوسف ۳۲۴۷۵۲۴۸ الی ۹ دورنگار: ۳۲۴۷۴۶۶۰
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور واحد خوسف روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
آشنایی با شهر خوسف
شهر خوسف از شمال به فردوس،از شرق به بخش مرکزی بیرجند، از جنوب به نهبندان واز غرب به شهرستان طبس محدود می شود. این شهر دارای طول جغرافیایی ۴۷-۳۲ و ارتفاع ۱۳۰۰ متر از سطح دریا می باشد.پیشینه تاریخی خوسف به دوران قبل از اسلام می رسد، به خاطر موقعیت خاص طبیعی از قدیمی ترین زمان به عنوان هسته ای از تجمع انسانی در کویر خراسان بوده است وجود نگاشته های باستانی بر جای مانده در کال جنگال واقه در دامنه های((رج)) دلیل بر قدمت این منطقه است
شهر خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری غرب بیرجند در استان خراسان جنوبی و در حاشیه کویر قرار گرفته است. این شهر از نظر تاریخی یکی از کهن ترین و قدیمی ترین شهرهای جنوب خراسان به شمار میرود که بافت قدیمی و آثار تاریخی ارزشمند نشانه هایی از این قدمت هستند. این بافت که به لحاظ موقعیت طبیعی و واقع شدن بر روی هسته مقاوم، از زمین لرزه در امان مانده یکی از سالم ترین بافت های تاریخی ایران است و ده ها اثر تاریخی را در خود جای داده است. بافت تاریخی خوسف متأثر از شرایط اقلیمی و جغرافیایی محیط است. خانه های گلی، پوشش گنبدی، حیاط مرکزی، بادگیرها، اطاقهای دور تا دور حیاط، هشتی ها و دهلیزها، دیوارهای قطور، حوض و باغچه وسط حیاط به صورت هماهنگ و یکنواخت از ویژگیهای معماری خانه های این شهر بوده که برای تطابق با اقلیم منطقه به وجود آمده است. تراکم خانه ها و کوچه های پرپیچ و خم و همچنین وجود بادگیرها از شاخصهای عمده بافت تاریخی خوسف هستند که برای مقابله با آب و هوای کویر به وجود آمده اند. در بافت خوسف بناهایی همچون قلعه، آب انبار، مسجد، حسینیه، حمام، ساباط و خانه های قدیمی وجود دارد که اکثراً در دوره صفویه ساخته شده اند. برخی از مراکز دیدنی این بافت عبارتند از مسجد جامع خوسف، مقبره و مدرسه ابن حسام خوسفی، قلعه خوسف، مزار شاه سلیمان علی و خانه های علوی و مالکی.

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *