خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور کرج

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور کرج

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور کرج

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور کرج : کرج – رجایی شهر – بلوار موذن – بلوار دانشگاه -ضلع شمالی دانشگاه آزاد واحد کرج – کد پستی: ۳۱۴۹۹۶۸۱۴۳
 
تلفن دانشگاه پیام نور کرج : ۰۲۶۳۵۶۴
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور کرج روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
درباره تاریخچه دانشگاه پیام نور کرج

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های ایران است که در مهر ماه سال ۱۳۶۷ تاسیس شد.
بر اساس اعلام و رتبه بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است و همچنین با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی ، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد .
یکی از بزرگ ترین و وسیع ترین دانشگاه ها در کشور مراکز و واحد های تحت پوشش دانشگاه پیام نور هستند که تعداد قابل توجهی از داوطلبان ورود به آموزش عالی را پوشش می دهند .
این دانشگاه بر اساس روش آموزش از راه دور و نیمه حضوری تاسیس شده و دارای شیوه ی آموزشی خاصی هستند . آموزش نیمه حضوری عبار ت است از سازماندهی فرایند یاددهی – یادگیری ، به گونه ای که هر مرکز آموزشی در انتخاب و رسانه و سایر وسایل ارتباط جمعی توانا باشد. آموزش نیمه حضوری ، نظام آموزشی است که ، با بهره گیری از فناوری آموزشی ، استفاده از کتاب های درسی خودآموز و دانشجو محور در یادگیری ، ضرورت حضور دانشجو در کلاس های درسی را کاهش می دهد . در واقع ، در این نوع آموزش عملاً می توان کلاس های تدریس را به کلاس های مرور درس و رفع اشکال گروهی تبدیل کرد .
از نظر ساختاری دانشگاه پیام نور دارای یک سازمان مرکزی و در سراسر کشور است . این دانشگاه دامنه ی وسیعی از رشته های مختلف را به طور متفاوت ارائه می دهند. شیوه آموزشی این دانشگاه ، آموزش باز و از راه دور است . مقامات این دانشگاه از سال ۱۳۸۶ ، علاوه بر زبان فارسی ، زبان عربی را نیز به عنوان زبان دوم و رسمی در نپام آموزشی این دانشگاه وارد کرده اند.

رتبه بندی دانشگاه
بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه پیام‌نور نوزدهمین دانشگاه برتر ایران و دویست و سی و دومین دانشگاه برتر آسیاست.
و همچنین بر اساس رتبه بندی سایتICU 4 وب سایت دانشگاه پیام نور نهمین وب سایت برتر در بین دانشگاه های ایران است. همچنین دانشگاه پیام نور بزرگترین شبکه آموزش عالی دولتی ایران و دربین دانشگاه های باز دانشگاه پیام نور در آسیا دوم و در جهان ششم می باشد.
دانشجویان
دانشجوهای دانشگاه پیام‌نور به دو دستهٔ رسمی و فراگیر تقسیم می‌شوند.

دانشجویان رسمی
دانشجویان رسمی دانشگاه پیام‌نور با کنکور رسمی سازمان سنجش کشور در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند. البته در چند سال اخیر، دانشگاه متقاضیان را بدون کنکور هم می‌پذیرد و شرط ورود به دانشگاه معدل دوره متوسطه می‌باشد.

دانشجویان فراگیر
داوطلبان (فقط کارشناسی ارشد) ابتدا در یکی از مراکز دانشگاه پیام‌نور به‌عنوان دانش‌پذیر (نه دانشجو) ثبت‌نام می‌کنند؛ و دروس ترم اول رشتهٔ موردنظر به آن‌ها ارائه می‌شود و در صورت قبولی به‌عنوان دانشجوی فراگیر در ترم بعدیِ دانشگاه تحصیل می‌کنند و همچنین درصورت گذراندن دروس نیازی به امتحان مجدد ندارند. درضمن شهریهٔ ثابت دانشجویان فراگیر برابر با دانشجویان رسمی می‌باشد. همچنین عنوان فراگیر از مدارک (فارغ‌التحصیلی) دانشگاه پیام‌نور حذف شده است.

نحوه تشکیل کلاس های دانشگاه
در دانشگاه پیام‌نور کلاس‌ها به ۳ شیوهٔ غیرحضوری، نیمه‌حضوری و حضوری تشکیل می‌شوند

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *