خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد بشرویه

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد بشرویه

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد بشرویه

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور واحد بشرویه : خراسان جنوبی- بشرویه- ابتدای جاده بشرویه طبس-دانشگاه پیام نور واحد بشرویه – کدپستی:۹۷۸۱۸۹۴۵۹۵
 
تلفن دانشگاه پیام نور واحد بشرویه پیش شماره :۰۵۶ شماره های تماس:۳۲۷۸۹۴۱۴-۳۲۷۸۹۴۵۵-۳۲۷۸۹۴۰۲-۳۲۷۸۹۴۰۳-۳۲۷۸۹۴۰۷ دورنگار:۳۲۷۸۹۴۲۸پست الکترونیک:boshrooyeh@skpnu.ac.ir
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور واحد بشرویه روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
آشنایی و معرفی پیام نور بشرویه

نزدیک به ۴۰۰ نفر دانشجو -۲۰ رشته گرایش مختلف در حال تحصیل – بالغ بر ۲۰۰ دانش آموخته

امکانات دانشگاه در ساختمان جدید: ۵ کلاس درس– سایت کامپیوتری،نماز خانه ، آزمایشگاه

فعالیتهای علمی واحد:

پذیرش و چاپ مقاله در همایشهای ملی و بین المللی مختلف

انجام طرح پژوهشی به تعداد ۵ عدد به صورت پایان نامه دانشجوئی در رشته های زیست شناسی، علوم تربیتی و روان شناسی

انجام دو طرح پژوهشی در قالب طرح گرانت اعضا علمی

ارزیاب و داور طرح پژوهشی رشته زیست شناسی

چاپ دو کتاب علمی پژوهشی توسط اعضا هیئت علمی

بشرویه سرزمین چهار صفه‌ها

شهر بُشرویه، در موقعیت جغرافیایی شرق کشور، در شمال غرب استان خراسان جنوبی و در ۵۷ درجه تا ۵۷ درجه و ۵۹ دقیقه طول جغرافیائی از نصف‌ النهار مبدا و ۳۳ درجه و ۳۱ دقیقه تا ۳۴ درجه و ۵۴ دقیقه عرض جغرافیائی از خط استوا و در لبه کویر در ارتفاع ۸۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. بشرویه از جانب شمال با بجستان و از سمت غرب با طبس و از جنوب با روستای دیهوک و از سمت شرق با فردوس مجاورت دارد.

پیشینه تاریـخی

منطقه بشرویه از نظر تاریخی قدمت بسیاری دارد. بر اساس شواهد و بناهای موجود (وجود قلعه دختر و ترناو) می توان گفت قدمت بشرویه به قبل از اسلام بر می گردد. در قرن پنجم هجری ناصر خسرو هنگام عبور از این منطقه در دهستان رقه توقف کرده و از آبهای روان، زراعت، باغ ها و بارو، مسجد آدینه و… سخن رانده است. شالوده شهری بشرویه، نشان می دهد که این شهر، از ابتدای گسترش آن در دوره تیموری با رشدی نسبتا سریع به عنوان یک شهر مطرح شده است. مهم ترین سند کالبدی مدنیت بشرویه از همان دوران کهن، وجود میدان تقریبا مستطیل شکل آن در مرکز شهر و در میانه راسته اصلی بازار قدیم بشرویه بوده است و در طول دوران دچار تغییرات زیاد شده است. معابر بشرویه در مسیر قنات هایی که از سمت کوه های رقه در جریان است، شکل گرفته و مهم ترین معبر قدیمی بافت، کوچه حسینیه رباطی و راسته بازار اصلی بشرویه بوده است که پس از عبور از میدان اصلی شهر، در جهت غرب ادامه یافته و از شهر خارج می شده است. شهر قدیم بشرویه، چهار محله اصلی دارد: میانده، پایین محله، مقری و سرپل. در این بافت که با خانه های خشت و گلی بادگیر های مختلف یکی از وسیع ترین بافت های تاریخی در خراسان جنوبی است، معماری نفیس تیموری و صفوی در بومی ترین شکل های خود مشاهده می شود که ویژگی اساسی اش، علاوه بر سالم بودن، تداوم و نفوذ آن در مناطق پیرامونی است. به گونه ای که کامل ترین سیر تحول معماری مسکونی در این خانه های قدیمی قابل مشاهده است.

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *