خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور یزد مرکز تفت

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور یزد مرکز تفت

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور مرکز تفت

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور مرکز تفت : تفت-کیلومتر ۵ جاده تفت-یزد-ابتدای جاده خلیل آباد
 
تلفن دانشگاه پیام نور مرکز تفت : تلفن ۷-۳۲۶۳۲۸۰۰-۰۳۵
فاکس:۳۲۶۳۲۹۰۲-۰۳۵
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مرکز تفت روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه


 
در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات

 
درباره تاریخچه دانشگاه پیام نور واحد تفت
تاریخچه دانشگاه پیام نور تفت

دانشگاه پیام نور مرکز تفت تنها مؤسسه آموزش عالی این شهرستان در سال ۱۳۶۹ به همت والای شادروان مرحوم دکتر محمود مکی زاده با ۴ رشته تحصیلی زبان و ادبیات فارسی، ریاضی، جغرافیا، و مدیریت دولتی و با ۳۰۰ نفر دانشجو و یک نفر عضو هیئت علمی تمام وقت آغاز به کار نمود. پس از گذشت ۱۶ سال از زمان تأسیس وبا پذیرش دانشجو دررشته های حسابداری،تربیت بدنی،الهیات، علوم کامپیوتر، روان شناسی، زیست شناسی، آمار، زمین شناسی محض و کاربردی ، حقوق، کتابداری، اقتصاد، آمار دانشجویان این مرکزدر حال حاضر بالغ بر ۳۰۰۰ نفر دانشجوی رسمی و فراگیر می باشد. این مرکز هم اکنون با ۶ نفر عضو هیئت علمی ثابت و بیش از ۱۳۰ نفر استاد مدعو و ۳۵ نفر پرسنل اداری یکی از فعالترین مراکز استان می باشد. از سال ۱۳۷۴ تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان این مرکز فارغ التحصیل شده اند و تعدادی از آنها نیز اکنون در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهند.تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل این مرکز در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۳۰ نفر می باشد. قابل ذکر است که به خاطر نزدیکی شهرستان تفت به مرکز استان، شرایط خوب اقلیمی و استعدادهای بالقوه آن اقبال داوطلبان کنکور نسبت به تحصیل در این مرکز قابل توجه می باشد و این امر لزوم توجه مضاعف همکاران در سرمایه گذاری و توسعه کمی و کیفی مرکز را دو چندان می کند.

بخش رایانه مرکز:
واحد رایانه مرکز عملاً در سال ۱۳۷۵ راه اندازی شد پس از نصب شبکه محلی و راه اندازی سیستم جامع آموزش پیام نوردر سال ۱۳۷۷ بیشترین سرویس دهی در بخشهای آموزش و اداری بوسیله کامپیوتر انجام می شود. در حال حاضر حدود ۵۰ دستگاه رایانه در مرکز وجود دارد که از این تعداد برای انجام امور جاری مرکز و نیز در بخش آموزش عملی دروس کامپیوتر استفاده می شود.همچنین پایگاه اینترنتی دانشگاه با آدرس الکترونیکیTAFT.YAZD.PNU.AC.IRجهت اطلاع رسانی دانشجویان راه اندازی شده است.

کتابخانه مرکز:
کتابخانه دانشگاه پیام نور تفت به نام مبارک امیر المؤمنین (ع) در سال ۱۳۷۰ با همت شادروان مرحوم دکتر محمود مکی زاده رئیس اسبق این مرکز در فضایی سنتی به وسعت۶۰۰ متر مربع افتتاح شد.این کتابخانه بصورت عمومی مورد استفاده دانشجویان و عموم شهروندان تفتی قرارمی گرفت. در حال حاضر این کتابخانه در طبقه همکف ساختمان آموزشی مرکز انتقال پیدا کرده است. و تعداد اعضای فعال کتابخانه ۲۰۰۰ نفر می باشد.این کتابخانه دارای ۱۲۰۰۰ جلد کتاب می باشد که تاکنون مشخصات تعداد زیادی ازآنها از طریق کامپیوتر نیز به ثبت رسیده است.

آزمایشگاه:
اولین مجموعه آزمایشگاهی مرکز در سال ۱۳۷۴ با شروع به کار آزمایشگاه جغرافیا و پس از آن با دایر شدن رشته زیست شناسی دو آزمایشگاه مجهز زیست شناسی و شیمی در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد و بعد از آن آزمایشگاه رشته زمین شناسی به آن اضافه شد.البته گسترش آزمایشگاههای همه رشته ها و نیز راه اندازی آزمایشگاه روانشناسی از دیگر اهداف مرکز است.

فعالیتهای عمرانی:
در آغاز به کار دانشگاه در سال ۱۳۶۹، مرکز تفت فضای آموزشی،اداری مناسبی نداشت.ساختمان اداری مرکز متعلق به شهرداری تفت بود و از فضای آموزشی اداره آموزش و پرورش تفت برای تشکیل کلاسها استفاده می شد. اما در سال ۱۳۷۴ فاز اول ساختمان دانشگاه به بهره برداری رسید.این ساختمان که دارای ۲۵۰۰ متر زیربنا است در زمینی به مساحت ۳۳ هکتار و در مدخل ورودی شهر قرار دارد ،ساختمان یاد شده در دو طبقه با یک زیر زمین که از آن به عنوان آزمایشگاه زیست شناسی و زمین شناسی استفاده می شود تأسیس شده است.

در سال ۱۳۷۶ فاز دوم ساختمان مرکز به اتمام رسید و با توجه به کمبود شدید فضای آموزشی امیدواریم فاز سوم دانشگاه با همت ریاست دانشگاه شروع گردد.

در حال حاضر مرکز تفت به دلیل نداشتن ساختمان اداری، آزمایشگاه،نمازخانه،سالن اجتماعات، فضای سبز و محوطه سازی مناسب و کافی و همچنین پایان نیافتن حصارکشی اطرف آن،راه درازی را تا رسیدن به کمال مطلوب و استانداردهای موجود در پیش رو دارد.بدون شک با همت بلند مردم و مسؤولین شهرستان و همیاری های دولتی و کمکهای ویژه، شاهد رشد و تعالی روز افزون این مرکز خواهیم بود.

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *