خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور همدان مرکز صالح آباد

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور همدان مرکز صالح آباد

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور مرکز صالح آباد

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور مرکز صالح آباد : همدان – صالح آباد – انتهای خیابان استاد مطهری – ابتدای خیابان عدالت
 
تلفن دانشگاه پیام نور مرکز صالح آباد : ۳۴۶۲۴۴۰۷ -۰۸۱ فاکس : ۳۴۶۲۳۲۱۱
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مرکز صالح آباد روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه


 
در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات

 
معرفی شهرستان صالح آباد

صالح‌آباد شهری در ۲۵ کیلومتری همدان با مختصات جغرافیایی و از توابع شهر بهار است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۹۰ به طور تقریبی ۸۴۸۰ نفر بوده است. این شهر در کنار سه راهی جاده همدان – سنندج – کرمانشاه قراردارد. سابق بر این محور عبور ارتباطی همدان به غار علی‌صدر از داخل شهر موجب رونق و رشد شهر بوده ولیکن در حال حاضر بدلیل احداث راه جدید همدان به بیجار تردد مسافران و گردشگران از شهر بطور چشمگیری کاهش یافته و تاثیرات نامطلوبی بر رشد و توسعه شهر گذاشته است. در اطراف این شهر کوچک زمین‌های کشاورزی پراکنده دیده می‌شود و بیشتر سیب‌زمینی و گندم کشت می‌گردد. یکی از شاخه‌های فرعی رودخانهٔ قره‌چای از این شهر می‌گذرد و با ایجاد سدی کوچک از آن برای آبیاری تاکستان‌ها و مزارع آنجا استفاده می‌شود.در حاشیه غربی و جنوب غربی شهر مناطق جنگلی وجود دارد که هر هفته افراد بسیاری از شهر های اطراف و ساکنین اوقات فراغت و تعطیل را در آنجا سر می کنند.
از سوغات معروف این شهر به انگور و شیره آن می‌توان اشاره کرد. از نقاط تاریخی این شهر می توان به پل انگلیسی ها مربوط به جنگ جهانی اول، حمام تاریخی شهر و خانه حیدری که از نظر معماری فضاهای داخلی ونمای داخلی اثری ماندگار به شمار می رود اشاره کرد. این شهر همچنین دارای جاذبه های مذهبی نیز هست که از آن جمله دو سنگ به رنگ های سیاه و زرد است که قره داش و ساری داش نامیده می شوند. این سنگ ها بنابر اعتقاد مردم در محل دفن امامزاده ای قرار دارند و در صورتی دعای افراد مستجاب می گردد که سنگ کوچکی را به این دو سنگ نزدیک کنند و سنگ بچسبد. از مشاهیر این شهر در دهه های پیشین می توان افرادی چون حاج ابراهیم جعفری را نام برد که از عارفان و سالکان این شهر بوده و در میان اهالی صالح آباد و اطراف آن بسیار محبوب بوده است. از نکات جالب توجه این شهر وجود تعداد بسیار زیاد کامیون در آن است به طوری که طبق سرشماری سال ۱۳۸۰ در این شهر کوچک حدود هزار دستگاه از این کامیونها در این شهر وجود داشته و مشاغل صنعتی مرتبط در این شهر رونق دارد. در طی سالهای اخیر با همت مردم و مسئولین طرح هایی در دست اقدام است که دوباره حیات شهر بازگردد و جایگاه آن در استان ارتقاء یابد. ایجاد شهرک صنعتی،احداث شهرک مشاغل مزاحم،احداث پارک تفریحی در حاشیه شهر و احیاء مناطق جنگلی با اجرای طرح پارک جنگلی صالح آباد از جمله این اقدامات است.

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *