خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مرکزی مرکز کمیجان

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مرکزی مرکز کمیجان

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور استان مرکزی مرکز کمیجان

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور مرکز کمیجان :استان مرکزی- شهرستان کمیجان- میدان امام حسین- انتهای بلوار آیت ا… شماعی همدانی
 
تلفن دانشگاه پیام نور مرکز کمیجان : ۰۸۶۳۵۴۵۳۱۸۶ – نمابر: ۰۸۶۳۵۴۵۲۱۵۵
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مرکزی مرکز کمیجان روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
آشنایی درباره تاریخچه دانشگاه پیام نور واحد کمیجان
جمهوری اسلامی ایران با پیشینه هفت هزار سال تمدن برای برهه­هایی از زمان طلایه­دار علم و فناوری جهان بوده است.دانشگاه پیام نور، دانشگاهی است با هویت اسلامی-ایرانی که با هدف دستیابی به آموزش عالی برای همه، همه جا و همه وقت تأسیس شد.آموزش باز، افق­های جدید آموزش عالی فارغ از محدودیت­های زمان و مکان را فراهم می سازد. دانشگاه پیام نور تلاش می کند سیستم یادگیری منحصر به فردی را ایجاد کند که به بهترین نحو پایدار، قابل دسترس، متوازن و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی در برآورده نمودن نیاز ارتقای آموزش عالی در میان گروه­های مختلف اجتماعی در کشور و به ویژه در سطح بین الملل و در میان کشورهای اسلامی موفق بوده است دستاورهای دانشگاه پیام نورطی سالهای گذشته عبارتند از: اشتغال به تحصیل بیش از یک میلیون دانشجو در سال۱۳۹۰در این دانشگاه، اشتغال به تحصیل حدود ۳۰ درصد از کل دانشجویان کشور در این دانشگاه، توسعه بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی دراقصی نقاط کشور، کسب رتبه دوم آسیا، رتبه ششم جهان در میان دانشگاههای باز و از راه دور، کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاه­های ایران در سال ۱۳۸۹، کسب رتبه برتر خدمت رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال۹۰٫و ازمزایای این نظام آموزشی می­توان به دانشجو محوری بودن، امکان مطالعه مستقل، پوشش فراگیر ارائه دروس در وقت کمتر از لحاظ حضور ضروری دانشجو و در نتیجه کاهش هزینه­ها و درعین حال اثر بخشی آموزش اشاره کرد.

دانشگاه پیام نور استان مرکزی
دانشگاه پیام نور استان مرکزی با دارا بودن ۱۳ مرکز و واحد دانشگاهی در شهر­های مختلف استان مرکزی و با برخورداری از حدود ۰۰۰/۳۲ دانشجو در گروههای علوم انسانی – علوم پایه – فنی و مهندسی و علوم کشاورزی و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، یکی از قطبهای برجسته آموزش عالی در سطح استان مرکزی بوده به نحوی که قریب به ۲۵% کل دانشجویان استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه از ابتدای تأسیس خود در سال ۱۳۶۸ تاکنون در راستای رسالت و ماموریت اصلی خود که «توسعه آموزش عالی برای همه، همه جا و همه وقت » بوده است به خوبی و شایستگی انجام وظیفه نموده و امکان تحصیل در آموزش عالی در مقطع کارشناسی را برای همه شهروندان شریف شهرستانهای مختلف استان فراهم نموده است.
تاریخچه دانشگاهی
دانشگاه پیام نور کمیجان در شهریور ماه ۱۳۸۵ به طور رسمی افتتاح شد و از ۶۲ نفر دانشجو در رشته حقوق ثبت نام به عمل آمد و از بهمن ماه ۱۳۸۵ فعالیت خود را رسماً آغاز نمود. در حال حاضر بیش از۱۱۰۰نفر دانشجو در ۱۷رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.
تجهیزات آموزشی و دانشگاهی
شایان ذکـر است این دانشـگاه باتوجه به این که برای ایجاد قابلیتهای تخصصی و مهارت آموزی با تکیه بر تجهیزات نوین و ویدئو پروژکتور و نمایشگر اسلاید پاور پوینت وسیستم DVDاهمیت ویژه ای قایل است لذا ارائه این خدمات در دوران دانشجویی از اهم فعالیت­های این واحد می­باشد. و همچنین این واحد به وسایل آزمایشگاهی و سایت رایانه مجهز بوده که جهت برگزاری کلاس­های عملی و دروس مرتبط فعال است. مضاف بر این
درامور اداری، آموزشی و فرهنگی دانشگاه مجهز به امکانات مرتبط می باشد.
کتابخانه
کتابخانه واحد کمیجان با برخورداری از۳۰۰۰جلدکتاب در حال ارائه خدمات به اساتید و دانشجویان می­باشد که در آینده‌ای نزدیک شاهد تجهیز هر چه بیشتر این بخش خواهیم بود لازم به ذکراست واحد­های دیداری شنیداری دراین مرکز با ارائه اقلام کمک آموزشی چون نوارهای صوتی وتصویری، لوح‌های فشرده و فایل‌های پاور پوینت در حال خدمت رسانی به دانشجویان می باشد.
حوزه فرهنگی و دانشجویی
از آنجا که رسالت دانشگاه علاوه بر توسعه علمی و پژوهشی، ارتقای فرهنگ جامعه را نیزدربرداردلذا در راستای­این­مهم نهادهای دانشجویی­ به نامهای­کانون فرهنگی هنری و انجمن­های­علمی­مشغول به ­فعالیت هستند و هم اکنون کانونها و انجمن های علمی به منظور پاسخگویی­ به ­نیازهای متنوع ­و رشدخلاقیت ­های­علمی ­و فرهنگی دانشجـویان، ارتقاء سطح همکاری جمعی و بسط و تعمیق فرهنگ مشارکت در امور دانشگاهی در این واحد تأسیس شده است که با عنایت به ضوابط مندرج در آیین نامه­های مربوطه فعالیت های خود را انجام می­دهند بعد دیگر فعالیت­های فرهنگی نهاد مقدس بسیج است که به منظور تحقیق آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق دانشگاه اسلامی و اشاعه‌ی تفکر بسیجی در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاه فعالیت خود رادر قالب برگزاری اردوهای راهیان نور و اجرای سایر برنامه­هاانجام می دهد. و در حال حاضر آمار بسیجیان این دانشگاه ۴۰۰نفر می باشد.

در امر ورزش نیز می‌توان برگزاری اولین دوره مسابقات پینگ پنگ دانشگاه پیام نوراستان مرکزی، برگزاری مسابقات
تکواندو انتخابی المپیاد ورزشی دختران و پسران، برگزاری مسابقات کاراته دختران و پسران دانشگاه پیام نور استان، برگزاری مسابقات دو و میدانی، آمادگی جسمانی­پیام­نور استان، برگزاری­ مسابقات فوتسال­ و والیبال و سایرمسابقات ورزشی.
از جمله عملکردهای دیگر می‌توان به برگزاری مراسم زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت و مناسبت­های مذهبی­و بزرگداشت اعیاد، موالید و شهادت ائمه معصومین (ع).
تشکیل کانونها و انجمن­های علمی در دانشگاه و انجام فعالیت های مختلف، برگزاری مسابقات قرآن،جلسات مختلف پرسش و پاسخ و تشکیل جلسات شورای فرهنگی و بسیج اساتید، برگزاری کرسی­های آزاد اندیشی با موضوعات مختلف.
برگزاری همایش پژوهشی شهرستان، برگزاری جشن­های دانشگاهی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، ارائه تسهیلات دانشجویی از جمله وام شهریه و­ برگزاری اولین ­و دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه­های پیام نور استان­مرکزی­درسالهای۱۳۸۸و۱۳۸۹٫

برگـزاری کارگاه‌های آموزشـی و ارائه مشـاوره ­رایگـان­ در زمینـه­های­ مختـلف به دانشـجویان، برگزاری نشست­های مختلف پیرامون عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی ازمنکر و سایر موضوعات، برگزاری مراسم افطاری به مناسبت مـاه مبـارک رمـضان،
حوزه آموزشی
در حال حاضر۱۱۰۰نفردر۱۷رشته تحصیلی حقوق، علوم اجتماعی‌(پژوهشگری)، علوم اجتماعی(تعاون­ و رفـاه)، الهـیات(قـرآن ­و
حدیث)، الهیات(فقه و مبانی)، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعـات، ادبیـات فارسـی، مدیریت بازرگانی، حسابداری، علوم سیاسی، مدیـریـت­صـنعـتی، مدیریـت جـهانگردی، مـشاوره و راهنمایی، مهندسی کشـاورزی، عـلوم اقتصادی در این واحـد مشـغول­ بـه ­تحصـیل ‌هستند.

راه اندازی ساختمان جدید دانشگاه
به گفته رئیس دانشگاه پیام نور در پی بالا بردن سطح کیفی و ارتقاء و توسعه فیزیکی این دانشگاه و بعد از رفع مشکلات پیمانکار قبلی و شروع به کار پیمانکار جدید در اردیبهشت۹۲ مجدداً تکمیل ساختمان جدید دانشگاه در زمینی که مساحت آن حدود ۷هکتاراست آغاز و آماده بهره برداری جهت تسهیل برگزاری کلاس‌ها و فعالیتهای آموزشی و فرهنگی می باشد.

تاریخچه ای درباره آشنایی و معرفی شهرستان کمیجان

شهرستان کمیجان

شهرستان کمیجان یکی از شهرستانهای تابعه استان مرکزی‌ایران است . مرکز آن شهر کمیجان که در ۹۶کیلومتری شهر اراک قرار دارد . ترکی و فارسی زبانهای اصلی مردم منطقه است از روستاهای‌این شهرستان می توان به روستاهای تاریخی “وفس” اشاره کرد که در بیست کیلومتری شهر کمیجان قرار دارد. بنابر بر سر شماری مرکز آمار‌ایران جمعیت شهرستان کمیجان در سال ۱۳۸۵برابر۴۵۷۲۳نفر بوده است که از‌این میان ۲۲۳۹۱نفر مرد و بقیه زن هستند‌این شهرستان ۱۱۵۵۲خانوار دارد.
از سال۱۳۸۱کمیجان از بخش به شهرستان تبدیل گشته و دارای فرمانداری و دانشگاه پیام نور واحد کمیجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیجان و ارگانهای مختلف می باشد . شهرستان کمیجان در همسایگی استان همدان قرار گرفته است.

پیشینه تاریخی

این ناحیه بطور قطع در تاریخ باستان وجود داشته و دارای سکنه بوده است و شاهد این ادعا وجود تپه باستانی و گبری چهرگزی است ایجاد ونامگذاری کمیجان را منسوب به کم که یکی از سرداران و نامداران تاریخ باستان در زمان کیخسرو بوده است میدانند.
واز طرفی دهخدا در لغت نامه اش اینگونه آورده است :
کمی و میلاد دو برادر از نوادگان سلسله هخامنشی بوده اند که به این منطقه آمده اند .
کمی محل فعلی کمیجان و میلاد محل فعلی میلاجرد واقع در شمال باختری (۱۸ کیلومتری جنوب باختری) کمیجان را تصاحب و آباد نموده اند . بنابراین پیدایش کمیجان به همان زمان ماد و هخامنشیان بر میگردد.

وجه تسمیه

دو حالت میتواند برای نامگذاری کمیجان متصور باشد و این دو حالت دارای تفاوت زمانی زیادی با یکدیگر میباشد .
در حالت اول : اگر به منسوب بودن آن به فردی بنام کمی از زمان هخامنشیان قائل باشیم این معنی را دارد که کمیجان دارای تاریخ بسیار قدیمی و باستانی است .
در حالت دوم : اگر منسوب بودن آن به قبایل کمیجیان از اهالی ولایت چغان ماوراءالنهر را بپذیریم ، در آنصورت باید پذیرفت که مربوط به قرن چهارم هجری و همزمان با آمدن امیرابوعلی چغانی سپهسالار خراسان که پسر امیر ابوبکر چغانی بود بدانیم که ، پس از فتح گرگان و ری در سالهای ۳۲۸ و ۳۲۹ ه.ق. برقسمتی از بلاد عراق و جبال که در این سالها در دست دیلمیان زیاری بود و شامل قزوین و زنجان و قم و کرج (کرج ابودلف در حوالی اراک فعلی است) و همدان( متعاقبا کمیجان نیز که در درون این محدوده قرار داشت) و دینور می شد دست یافت . به اینترتیب کم کم پای ترکان به مرکز کشور ایران و بخصوص چغانیان به حوالی عراق و جبال باز شد .
قبول این فرض صرفاً در رابطه با تعیین زمان نامگذاری محل میتواند مفید واقع شود ، چه وجود تپه باستانی گبری چرگزی خود نشانگر سوابق تاریخی محل میباشد .
در کتاب ارزشمند لغت نامه دهخدا ذیل نام کمیجان مطالبی بشرح زیر آورده شده است :
قصبه مرکزی دهستان بزچلوست که در بخش وفس شهرستان اراک واقع است ، این قصبه در حدود ۴۰ باب دکان و ۱۵ کارگاه کوزه گری دارد و ظروف سفالین آن به اکثرقراء شهرستان حمل می گردد . از نماینده ادارات دولتی بخشداری و بهداری در قصبه ساکن است .
از آثار و ابنیه قدیمی ، قلعه خرابه کنار آبادی است که به قلعه گبری یا چهارگزی معروف است.
در رابطه با وجه تسمیه کمیجان چنین گفته شده که کمیجان ترکیب از دو کلمه کمی و جان تشکیل شده است .
کمی و میلاد دوبرادر از نوادگان سلسله هخامنشی بوده اند که به این منطقه آمده اند .
کمی محل فعلی کمیجان و میلاد محل فعلی میلاجرد واقع در شمال باختری (۱۸ کیلومتری جنوب باختری) کمیجان را تصاحب و آباد نموده اند . کلمه جان که بعد از کمی آمده است پسوند مکان میباشد و نام کمیجان به معنی محل و مکان ‹ کمی› است .
قدمت این منطقه به ۲۵۰۰ سال پیش یعنی زمان هخامنشیان می رسد که ‹ کمی› به این منطقه آمده و اینجا را آباد نموده است . از شواهد موجود چنین بر می آید که کمیجان زمانی بسیار دور پر رونق و آباد بوده و بعدها از اعتبار آن کاسته شده است .

گروههای قومی

مناطق شمال غربی استان مرکزی و حوالی کمیجان را برچلو یا بزچلو مینامند .
ناحیه بزچلو یا برچلو در مکاتبات اداری و تقسیمات کشوری بنام بخش وفس نامیده شده است ، که مرکز آن شهرکمیجان می باشد و از چهار دهستان بنامهای اسفندان ، خنجین، خسروبیگ و میلاجرد تشکیل گردیده است . در جلد دوم تاریخ اراک، صفحه ۲۸ به نقل از عبرت نامه چنین آمده است و راوی این داستان فردیست به نام ملامیر باقر که درمتن واقع بوده وخود نظاره گر صورت حادثه واسارت وکشتار آن بوده است.
در سال ۱۰۲۹ در بیست وسوم ربیع الاول شاه عباس بغداد را فتح وحکومت آنجا به قاسم خان افشار شفقت شد دراین زمان برحسب واقعه، جمعی از مردم آنجا را جلای وطن داده ودراطراف همدان وحدود درگزین موطن دادند ودهاتی چند راکه درناحیت وفس از توابع اراک فعلی وملحقات آن روز درگزین بوده دراختیار آنان گذاشته اند.
به نقل ملامیر باقر از اهالی وفس، دهات مزبور عبارت از ۱۵ ده بوده است که درتاریخ مذبور همه آنها نام برده شده است. اکثر این دهات جز یکی دوتای از آن اکنون هم موجود ودرنواحی وفس مشهور ومشار بالبنان می باشد واین دسته از کوچیده‌ها چون همه برمسلک سنت وجماعت بوده اند ودربین جماعت شیعه تعصبات مذهبی زیاد از خود بروز داده وبابومی‌ها اغلب درزد وخورد بوده اند تابسالهای ۱۱۳۵ و۳۶ که احمد پاشا والی بغداد تاحدود اراک لشگر کشید وباعث قتل عام اهالی وفس شدند.
در صفحات ۲۴۹ تا ۲۵۱ کتاب تذکره الملوک ، تعلیقات مینورسکی آورده است که :
سی و دو خانوار و ایل بودند که ایلات حامی و پشتیبان اولیه صفوی بودند و میتوان از ایل‌های استاجلو ، شاملو و …. قره بجقلو ، برچلو ، قوین ، قرقلو ، بزچلو و …. را تا ۳۲ ایل نام میبرد .
ملاحظه می کنید که از نام دو ایل تحت عناوین : برچلو و بزچلو در این نوشته تاریخی ذکر شده است و گمان نیز همانست که در واقع دو ایل با دو نام مذکور از نواحی ترکستان و ماوراءالنهر به منطقه اراک مهاجرت نموده و در این ناحیه اسکان یافته اند .
مدتها پس از اسکان این دو ایل در این ناحیه و پس از اینکه در موارد گوناگون قابلیت‌های رزمی و جنگی آنان بر پادشاهان سلسله‌های مختلف آشکار شده است بخشی از آنها را به مناطق دیگر و خصوصاً مناطق درگیری و مرزها کوچ داده اند .
حال حاضر زبان مورد تکلم مردم منطقه کمیجان و برچلو یا بزچلو ، ترکی است و البته لازم بذکر است که ترکی ناحیه کمیجان بدلیل احاطه شدن با فارسها بشدت به کلمات فارسی مخلوط شده است .

مذهب

دین و مذهب مردم این سامان مانند مذهب تمام مردم ایران تا پیش از ظهور و ورود اسلام زرتشتی بود و بعد از آن دین مبین اسلام بوده است

گویش

گویش وفس یکی از ده‌ها هزار گویشی است که درسراسر جهان پراکنده اند. و گروهی از مردم راوحدت زبانی وفرهنگی وآداب ورسوم بخشیده است، که تنها سه هزار گونه گویش درسرزمین عجایب یعنی هند وبیش از نهصد گونه آن در سرزمین وسیع ماایران به چشم می خورد. که از جمله تهرانی، مشهدی، کردی، لری، ترکی، ترکمنی، شیرازی، تاتی، گیلکی بختیاری، اراکی، آذری، راجی و… شاید یکی از قدیمی ترین این گویش‌ها از جهت تعداد سخنگویان به آن ، زبان وفسی باشد.
این گویش درمنتهی الیه حدود مرزی است مرکزی بااستان همدان، و درشمال شهرستان اراک رواج دارد. درروستای وفس وسه روستای همجوار، یعنی چهرقان درغرب وفرک وگورچان درشرق، این مناطق تقریباً دریک خط فرضی واقعند که احتمالاً حدود ۲۵ هزار نفر از مهاجرین وساکنین این روستاها به این لهجه سخن می گویند، البته درگویش این روستاها به طور جزئی تفاوتهایی مشاهده می شود ولی اصل ومبنای آن یکی است. این روستاها که جمعیت ساکن فعلی آنها حدود ده هزار نفر است، به مثابه نگینی نشسته برحلقه انگشتری هستند که حلقه آن ترک زبانان دراستان مرکزی وهمدان است.
لازم به توضیح است که در منطقه بوئین زهرا نیز تعدادی روستاهای تات نشین وجود دارد و مرحوم جلال آل احمد کتابی در باره انها بنام تات نشین‌های بوئین زهرا نوشته است که گویا به نظر مؤلفین و گردآورندگان کتاب وفس در گذرگاه تاریخ نرسیده است .
از آثاردیدنی در منطقه می توان به غار ورد در شمال کمیجان ،غار جوق در روستای جهرقان و منطقه سیاحتی وفس و تپه معروف و باستانی چهل گزی (قلعه تپه )در شهر کمیجان اشاره کرد.
این شهرستان دارای مناطق روستایی و دشت‌های وسیعی است که از جمله آن می توان به آمره فایرین و بسیاری دیگر از مناطق روستایی اشاره نمود.

مراسم و باورها و عزاداری‌های مذهبی

در روزهای عاشورا پس از شرکت دسته جات و هیئت‌ها در صبحانه نذری گرد هم آمده و بصورت دسته دسته با علم و کتل و زنجیر زنان بدنبال یکدیگر از خیابان اصلی طی طریق نموده و از محله قلعه عبور نموده و خود را از راه انار به کنارسردهنه و مظهر قنات بزرگ کمیجان می رساندند .
نذورات عمومی
درظهر روز عاشورا در دو مکان برای کلیه عزاداران از آشنا و غریبه ناهار نذری امام حسین آماده کرده و مردم را مدیون کرده اند که در منزل اجاق روشن نکنند و همگی در آندو مکان حضور یافته و ناهار میل کنند .
این ناهار مخصوص تمام مردمی است که در آنروز در کمیجان حضور یافته اند ، صاحبخانه و صاحب سفره امام حسین است و ما همگی مهمان او هستیم

هنرها و صنایع دستی

قالیبافی مهم ترین هنر و صنعت دستی محلی است وسایل قالیبافی عبارت بود از : داربار ، سردار ، زیردار ، کوجه ، آقاج ، خورره (گوه ) ، تاراخ ( شانه ) ، قیچی ، چاقو ، شانه ریزمی باشد. اندازه‌های فرش و قالیهای بافت کمیجان و نواحی تابعه شامل فرش‌های پشتی ، خرک ، ذرع نیم ، دوذرع ، کله ای و تامام فرش بود .
نوع دیگری از قالی هم بافته می شد که طول آن زیاد بود و عرضش حدود یک متر تا نود سانت بود و به آن کناره می گفتند .
نقش قالیها در کمیجان و حوالی آن عبارت از نقوش مختلف : ماهی ( بالوخ ) ، بوته ای ، شاه عباسی ، پرده ای ، لچک ترنجی و ترنجی ، حیوانی و شکارگاهی بودند .
در رنگ آمیزی خامه‌های ( پشم‌های ) مورد مصرف در قالیبافی از رنگهای شیمیایی ساخت کارخانجات بایر آلمان و روناس و رنگهای طبیعی محلی استفاده میکردند و خامه‌ها را به رنگهای الوان سرخ و زرد و قهوه ای و شکلاتی و شتری و سفید و سبز و آبی و مشگی و … در می آوردند و آنها را برای خشک شدن در برابر نور آفتاب بر لبه بامها پهن میکردند و منظره زیبایی ایجاد می کرد .

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *