خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مرکزی مرکز آشتیان

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مرکزی مرکز آشتیان

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور استان مرکزی مرکز آشتیان

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور مرکز آشتیان : میدان امام حسین (ع) – بلوار استاد قریب – دانشگاه پیام نور واحد آشتیان – کد پستی ۳۹۶۱۹۷۵۸۴۴
 
تلفن دانشگاه پیام نور مرکز آشتیان : ۳۷۲۲۴۱۸۰-۳۷۲۲۶۶۳۰ – ۰۸۶ دورنگار: ۰۸۶۳۷۲۲۵۶۰۳
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مرکزی مرکز آشتیان روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
درباره تاریخچه دانشگاه پیام نور مرکز آشتیان

دانشگاه پیام نور آشتیان در سال ۱۳۸۶ با یک رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی در قسمتی از ساختمان دبیرستان امام خمینی شهرستان تاسیس شد و در سال ۱۳۸۷ تعداد رشته های آن از یک رشته به ۴ رشته شامل (حقوق،اقتصاد،مدیریت بازرگانی و الهیات) افزایش یافت.
در ابتدای مهر ماه سال ۱۳۸۸دانشگاه به مکان فعلی واقع در خیابان جمهوری (دبیرستان میرزا حسن) انتقال یافت و دو رشته مدیریت صنعتی و حسابداری به رشته های واحد اضافه گردید، در سال ۱۳۸۹ نیز سه رشته مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و روانشناسی به آنها اضافه گردید و اکنون با ۹ رشته و حدود ۷۰۰ دانشجو مشغول فعالیت می‌باشد.

درباره تاریخچه شهر آشتیان
شهرستان آشتیان یکی از شهرستانهای استان مرکزی است شهرستان آشتیان به مرکزیت شهر آشتیان و دارای یک بخش مرکزی و سه دهستان به نام‌های گرکان، سیاوشان و مزرعه نو است.

جغرافیا

این شهرستان از شمال به تفرش و قم ، از جنوب و جنوب شرق به شهرستانهای دلیجان و اراک از غرب به شهرستان فراهان محدود گشته است.
شهرستان آشتیان در مرکز استان مرکزی و شمال شهرستان اراک قرار دارد و با مرکز استان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد. شهرستان آشتیان با جمعیتی بالغ بر ۱۷،۱۰۵ نفر و مساحتی در حدود ۱۲۳۹ کیلومترمربع کوچکترین شهرستان استان مرکزی است.
تاریخچه شهرستان آشتیان
شهرستان آشتیان از شهرهای بسیار کهن ایران که از توابع سرزمین تفرش (گبرش) از متعلقات عراق عجم بوده و در ایران باستان جزء ماد سفلی یا ماد بزرگ بوده است که آیین زرتشتی داشته اند . آثار مادی در این شهرستان فراوان به چشم می خورد. اسامی اماکن آن ریشه اوستایی-پهلوی دارند.این اسامی، تعداد زیادی قلاع گبری و وجود آتشکده ها در این منطقه مانند (آتشکده فردجان و فراهان) ارتباط واژه آشتیان را با دین زرتشت قوی می سازد. این منطقه در زمان خلافت عمر توسط مالک بن عام اشعری فتح و مردم آن به دین اسلام گرویدند. در کتب جغرافیایی پس از اسلام این شهر جزء ولایت کوهستان یا جبال و یا عراق عجم آمده است. بنا به تفسیر (دهگان) لغت آشتیان معرف معبد و قربانگاه است. کلمه آشتیان مرکب از دو جزء ((یشت)) به معنی پرستش، قربانی، دعا و سرود مذهبی و((یان)) معرف مکان و جایگاه است. آشتیان در مختصرالبلدان و تاریخ قم ابرشتیجان آورده شده است و ابن فقیه آن را از متعلقات همدان ذکر نموده و صاحب تاریخ قم آنرا از طموجهای قم برشمرده است.
آب و هوا
شهرستان آشتیان به سبب ارتفاع نسبتاً زیاد، دارای زمستان‌های سرد و تابستان های معتدل است. این شهر از لحاظ توپوگرافی در دامنه ارتفاعات کوه‌های مرکزی استان واقع شده و از جنوب به دشت فراهان و کویر میقان منتهی می شود. از ارتفاعات معروف آن می‌توان به کوه رف قاسم کش، کوه کلاهه و میراب اشاره کرد.
مردم
زبان اهالی این شهرستان فارسی است و عده ای از آنها به زبان ترکی تکلم می‌کنند.
اقتصاد
کشاورزی و دامپروری فعالیت غالب ساکنان این شهرستان را تشکیل می‌دهد.
از جمله سوغات شهرستان آشتیان می توان صابون، گردو و بادام را نام برد. کارگاه‌های صابون‌سازی یکی از جاذبه‌های مهم اقتصاد سنتی این شهرستان محسوب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *