خانه / معرفی بازی و برنامه ها / معرفی و دانلود بازی اسپینر | Fidget Spinner

معرفی و دانلود بازی اسپینر | Fidget Spinner

معرفی اسپینر | Fidget Spinner و دانلود بازی آن

دانلود بازی اسپینر

اسپینر چیست؟

اسپینر (Fidget spinner) یک اسباب بازی کاهش استرس است. یک اسپینر معمولی دارای یک یاتاقان در مرکز است که از مواد مختلفی مانند برنج، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، مس و پلاستیک ساخته می‌شود. خرید اسپینر برای افرادی که دارای مشکل تمرکز یا بی‌قراری و نگرانی بیش از حد هستند (مانند مبتلایان به ADHD، اوتیسم یا اضطراب) مفید است و مانند یک مکانیزم رهایی استرس و نگرانی کار می‌کند. عده‌ای از دانشمندان معتقدند که این اسباب بازی مفید و عده دیگری نیز آن را فاقد کاربرد می‌دانند و حتی معتقدند که ممکن است باعث حواس پرتی شود.

هر چند که این وسیله در دهه ۹۰ میلادی اختراع شده، اسپینرها در سال ۲۰۱۷ محبوبیت فراگیری پیدا کردند و به شدت از مزایای سلامتی آن‌ها یاد شده است و استفاده از آن در مدارس باعث ممنوعیت آن در بعضی مراکز آموزشی شد، اما برخی مدارس نیز معتقدند که این اسباب بازی به تمرکز و یادگیری کودکان کمک کرده است.

قطعات اسپینر

اسپینرها برای کاهش استرس طراحی شده‌اند. یک اسپینر معمولی دارای دو یا سه شاخه و یک یاتاقان در وسط است. کاربر، وسط اسپینر را گرفته و شاخه‌های آن را به چرخش در می‌آورد. طراحی این محصول با مواد زیادی از جمله برنج، فولاد، تیتانیوم، مس، آلومینیوم و پلاستیک چاپ شده توسط چاپگر سه بعدی انجام می‌شود. یاتاقان این وسیله از سرامیک، فلز (فولاد یا کروم) و یا یک ماده ترکیبی ساخته می‌شود. همچنین، طراحی یاتاقان در مدت زمان چرحش، لرزش و صدا نیز تأثیر دارد و باعث ایجاد فیدبک‌های مختلف می‌شود.

تاریخچه اسپینر

کاترین هتینگر، یک مهندس شیمی، به عنوان خالق اسپینر شناخته می‌شود و بسیاری از نشریات معتبر، از جمله گاردین، نیویورک تایمز و نیویورک پست، او را مخترع این اسباب بازی معرفی کرده‌اند. خانم هتینگر در خواست ثبت این اختراع را در سال ۱۹۹۳ ارائه کرد. وی به نیویورک پست گفت که ایده این اسباب بازی را از پرتاب سنگ به یک پلیس توسط یک کودک گرفته است. او پس از دیدن این اتفاق تصمیم گرفت تا وسیله‌ای را بسازد که کودکان با استفاده از آن بتوانند استرس را کاهش داده و انرژی خود را به روش صلح آمیزی تخلیه کنند. اما وی به نشریه گاردین گفته است که ایده این وسیله را هنگامی که از بیماری خود ایمنی میاستنیا گراویس رنج می‌برده، پروردانده است. وی که در هنگام ابتلا به این بیماری، به دلیل ضعف جسمانی نمی‌توانسته با دختر خردسال خود بازی کند، با استفاده از کاغذ و چسب، کاردستی‌های مختلفی برای سرگرم کردن او می‌ساخت. کم کم این عمل او با استقبال دیگران روبرو شد و وی به ساختن این وسیله روی آورد.

هتینگر در تاریخ ۲۸ مه سال ۱۹۹۳، حق اختراع دستگاهی متشکل از پلاستیک نرم و یک مرکز و یک لبه را ارائه کرد و سپس ایده خود را به اسباب بازی سازان مطرح کرد. اما کمپانی Hasbro پس از انجام آزمایش‌های بازاریابی، از خرید آن منصرف شد. هتینگر از حق اختراع خود در سال ۲۰۰۵ صرف نظر کرد. اگر این حق همچنان به او تعلق داشت، در سال ۲۰۱۴، مهلت آن تمام شده بود.

بازی اسپینر اندروید | Fidget Spinner

بهترین شبیه‌ساز spinner در جیب شما!

از انگشتان خود برای چرخاندن spinner‌ استفاده کنید و سعی کنید بهترین چرخش را ایجاد و امتیاز‌های بیشتری کسب نمایید.

خود را ارتقا دهید و با دوستان خود رقابت کنید و رکورد بزنید.

با کسب امتیازات بیشتر spinner های بیشتری را آزاد کنید.

دانلود بازی اسپینر دانلود بازی اسپینر

مطلب پیشنهادی

معرفی و دانلود برنامه پیکتو آموزش لغات پایه زبان

معرفی و آشنایی با برنامه و اپلیکیشن اندرویدی آموزش زبان , پیکتو *** آموزش زبانهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *