خانه / مطالب سایت / آموزشی / تفاوت قرار دادن Slave و Master در کابل IDE

تفاوت قرار دادن Slave و Master در کابل IDE

تحقیق و مقاله درباره فرق اسلاو (Slave) با مستر (Master) در کابل IDE

کابل IDE سه تا سر داره یکیش میخوره روی مادربرد و اون دو سر دیگه هم میتونه به هر دستگاهی که IDE باشه وصل بشه مثل DVD و HDD حالا یکی از دستگاه ها رو مستر میکنی و یکی دیگه رو Slave فرقی هم نداره کدام یکی Master بشه کدام یکی Slave.
تفاوت slove و master قرار دادن در کابل IDE
فقط زمانی که میخوای مثلا هارد به هارد کنی اون هاردی که تو حالت Master هست ویندوزش میاد بالا حتی اگه روی دو تا هارد ویندوز نصب باشه.
همونطور که از اسمشون پیداست مستر یعنی اصلی و اسلیو یعنی فرعی.
دستگاهی که مستر هستش ارجحیت داره به دستگاهی که اسلیو هستش. یعنی زمانی که دستگاه مستر در حال استفاده و تبادل اطلاعات می باشد اگر دستگاه اسلیو بخواهد تبادل اطلاعاتی کند یا با یک دستور وقفه اطلاعاتش تبادل می شود یا با استفاده از پهنای کمی از باند کابل IDE می تواند اطلاعات تبادل کند. به صورت خودمونیش یعنی دستگاهی که مستر هستش پهنای باند را در اختیار دارد. و تنها زمانی که دستگاه مستر اطلاعاتی تبادل نکند دستگاه اسلیو می تواند از کل پهنای باند استفاده کند.
به همین دلیل همیشه توصیه می شود ترجیحا هر دستگاه با یک کابل IDE به مادربورد متصل شود و در صورتی که این امکان میسر نیست هارد را به عنوان مستر قرار دهید تا سرعت کامپیوتر شما افت نکند.
در کابل های IDE فقط و فقط یک دستگاه مستر و فقط و فقط یک دستگاه اسلیو می تواند باشد.
اگر دو دستگاه همزمان مستر و یا اسلیو باشند، آنگاه یا تداخل پیش می آید و دستگاه ها شناسایی نمی شوند یا به صورت اتوماتیک یک دستگاه اسلیو و دیگری مستر می شود.
امکان اینکه دو دستگاه همزمان مستر یا اسلیو باشند وجود ندارد!!

مطلب پیشنهادی

جنگل برای کیست؟

جنگل برای کیست تحقیق و داستانی درباره جنگل و اهمیت حیاتی آن برای ما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *