خانه / مطالب سایت / اجتماعی / روش صحیح حمل کیف مدرسه

روش صحیح حمل کیف مدرسه

طریقه صحیح حمل کیف مدرسه

طریقه درست حمل کیف مدرسه
در روش صحیح حمل کردن هر دو شانه در یک سطح قرار می‌گیرند و سر مستقیم است. در حالی که در روش غلط سنگینی کیف یک شانه را به طرف پایین می‌کشد. حمل کیف‌های سنگین سبب فشار روی سینه و بازوها می‌شود و در صورتی که کیف با دست چپ حمل شود قلب نیز تحت فشار قرار گرفته و صدمه می بیند. مواردی بوده که حمل غلط و طولانی کیف علاوه بر ایجاد قوز، ریشه‌ی بسیاری از ناراحتی‌های بعدی شده است.
تصویر دانش‌آموزی که کیف یا کوله سنگینش را با کمری خم شده یا دست‌کم چهره‌ای که نشان از خستگی و سنگینی دارد، میکشد، برای همه ما آشناست.
تصویر دانش‌آموزی که کیف یا کوله سنگینش را با کمری خم شده یا دست‌کم چهره‌ای که نشان از خستگی و سنگینی دارد، میکشد، برای همه ما آشناست.
متاسفانه نه فقط برخی دانش‌آموزان که برای والدین هم این موضوع که حتی نحوه انتخاب یا چگونگی حمل کیف یا کوله که همراه ۹ ماهه دانش‌آموز است چقدر اهمیت دارد، چندان آشنا نیست.
هر دانش‌آموزی باید بداند که وزن کیف مدرسه و محتویات آن باید حداکثر بین ۵ تا‌۱۰ درصد وزن خودش باشد در حالی که برخی دانش‌آموزان کوله‌ها و کیف‌های حدود ۱۴ درصد وزن خود را حمل می‌کنند که آسیب‌های جدی جسمی به همراه دارد.
اشیای حجیم در صورت الزام باید طوری در کیف جاسازی شود که به پشت و کمر دانش‌آموز آسیب نرساند.
باید فقط وسایل و کتاب ضروری در کیف دانش‌آموز قرار گیرد و کیف‌های دارای یک‌بند به طور متناوب روی هر دو شانه یا توسط هر دو دست حمل شود.
چنانچه از کوله‌پشتی به عنوان کیف استفاده می‌شود، کوله باید دوبند برای شانه و یک‌بند برای بسته شدن دور کمر داشته باشد. کوله‌هایی که در محل بند شانه‌ها دارای بالشتک است، مناسب‌تر از دیگر کوله‌ها هستند. کوله‌پشتی باید حتی‌الامکان ساده، کوچک و مناسب سن و نیاز دانش‌آموز بوده و فاقد تزئینات و دستگیره‌های اضافی باشد.
حتما دو بند کوله‌پشتی باید روی دو شانه دانش‌آموز قرارگیرد و سپس بند، دور کمر او بسته شود.
بندها باید متناسب با بدن دانش‌آموز تنظیم شود، به گونه‌ای که دقیقا کوله در ناحیه پشت قرارگیرد و خیلی سفت یا شل نباشد.
انتهای کوله‌پشتی نباید بیش از ۱۰ سانتیمتر پایین‌تر از خط کمر دانش‌آموز قرار گیرد، دو بند شانه‌ها باید طوری تنظیم شود که کوله دقیقا در ناحیه پشت قرار گیرد، در غیر این صورت موجب متمایل شدن بدن به سمت جلو و بههم خوردن تعادل دانش‌آموز می‌شود.
وزن اضافی کوله‌پشتی باعث خستگی زودرس، مشکلات مزمن در ناحیه دست، کتف، گردن و حتی سر می‌شود. حمل یک طرف کیف و کوله علاوه بر عوارض یاد شده، در درازمدت سبب انحراف ستون فقرات دانش‌آموز خواهد شد.
جالب است بدانید که تحقیقات نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که فاصله منزل تا مدرسه را پیاده یا با دوچرخه می‌روند کمتر دچار کمردرد و گردن درد می‌شوند.
به گزارش ایسنا یک پژوهشگر استرالیایی از والدین خواسته است که فرزندان خود را وادار کنند که پیاده تا مدرسه بروند و در حمل کوله پشتی در طول مسیر به آنها کمک کنند.
پروفسور لئون استراکر از دانشگاه کیورتین در غرب استرالیا تاکید می‌کند: دانش‌آموزانی که تا مدرسه پیاده یا با دوچرخه می‌روند کمتر در معرض کمردرد و گردن درد هستند.
او گفته است: تحقیق ما نشان می‌دهد که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری موجب تقویت و استحکام ماهیچه‌های گردن و ستون فقرات می‌شود. حتی بهتر است که تا مسافتی از این مسیر نیز دانش‌آموزان خود کیف مدرسه‌شان را حمل کنند چرا که این امر سبب تقویت ماهیچه‌های پشت می‌شود، اما برای جلوگیری از فشار زیاد والدین می‌توانند در حمل کیف مدرسه به آنها کمک کنند.

مطلب پیشنهادی

جنگل برای کیست؟

جنگل برای کیست تحقیق و داستانی درباره جنگل و اهمیت حیاتی آن برای ما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *