اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند
مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاههای ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبهبندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
آدرس دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند : استان همدان شهرستان نهاوند، کوی دکتر حسابی،
تلفن دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند : ۵۷ – ۳۳۲۷۱۲۵۰ – ۰۸۱ – دور نگار : ۳۳۲۷۱۳۳۱-۰۸۱
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند روی دکمه زیر کلیک کنید.
در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :
- معرفی کامل دانشگاه
- راه های ارتباطی
- تصاویر دانشگاه
- ثبت نام
- اخبار های دانشگاه
- پاسخ به سوالات
درباره دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند
دانشگاه پیامنور، دانشگاهی است با هویت ایرانی – اسلامی که برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاههای باز و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاستهای کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملّی و جهانی اهتمام میورزد.
دستاوردهای دانشگاه پیامنور عبارتند از: اشتغال به تحصیل بیش از ۸۵۰ هزار دانشجو در سال ۱۳۹۳در این دانشگاه، پوشش حدود ۳۰ درصدی از کل دانشجویان کشور، توسعه بیش از ۵۰۰ مرکز و واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور، کسب رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان در میان دانشگاههای باز و از راه دور، و کسب رتبه برتر فرهنگی دانشگاههای ایران در سال ۱۳۸۹ و کسب رتبه برتر خدمت رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۳۹۰٫
دانشگاه پیامنور دارای مراکز متعدد ورزشی، مذهبی، و کانونهای فرهنگی و امور فوق برنامه بوده و سعی در هدایت انرژی بالقوه جوانان در مسیرهای صحیح را دارد. گسترش هر چه بیشتر تبادل اطلاعاتی علمی با دانشگاهها و مجامع معتبر تحقیقاتی بین المللی، از جمله اهداف دانشگاه پیامنور بوده که از مهمترین فعالیتهای صورت گرفته در این حوزه میتوان تفاهم نامهها و قراردادهای همکاری منعقد شده با دانشگاههای: رادیو تلویزیونی (چین)، ایندیراگاندی و جامع ملی اسلامی (هندوستان)، چندرسانهای و بینالمللی اسلامی (مالزی)، تشرین، افتراضیه و دمشق (سوریه) را نام برد. این دانشگاه همچنین در چندین مجمع علمی بین المللی معتبر در دنیا مانند: انجمن آسیایی دانشگاههای باز، انجمن بین المللی آموزش باز و از راه دور و اتحادیه دانشگاههای جهان اسلام عضویت فعال دارند.
اهداف کیفی دانشگاه پیامنور
v توسعه و تعمیق آگاهی دینی، تبیین و استقرار ارزشهای ایرانی- اسلامی در راستای آراسته شدن دانشگاهیان به فضایل اخلاقی.
v توسعه و تعمیق فرهنگ علمگرایی، روحیه خودباوری علمی و بینش سیاسی – اجتماعی دانشگاهیان.
v شکوفا سازی استعدادهای علمی و پژوهشی و تقویت روحیه ابتکار و کارآفرینی در جامعه.
v فراهم آوردن امکان برخورداری از آموزش استاندارد و یکسان صرفنظر از محل زندگی و کار دانشجویان مبتنی بر روشها و منابع جدید اطلاعاتی.
v دسترسی به تحصیلات عالیه برای همه کسانی که استعداد و علاقه لازم را دارند، صرفنظر از شروط و قیود رسمی.
v توسعه زیرساختها و کارآمدسازی نظامهای اداری دانشگاه از طریق فرآیندهای مبتنی بر تفکر ساخت یافته و بهرهگیری از فناوریهای روز دنیا.
v توسعه و توانمندسازی اعضای هیأت علمی و کارکنان در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز دانشگاه.
v ارتقاء جایگاه و موقعیت ملّی و بین المللی دانشگاه و سرآمدی در آموزشهای نیمه حضوری، باز و از راه دور در منطقه.
اهداف کمی دانشگاه پیامنور در برنامه پنجم توسعه (۱۳۹۴-۱۳۹۰)
v افزایش نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی از ۶۵/۱ درصد به حداقل ۱۵ درصد.
v افزایش سهم دانشجویان فنی و مهندسی از ۱۱ درصد به ۲۱ درصد، علوم پایه از ۱۳ درصد به ۱۷ درصد، کشاورزی از ۴ درصد به ۹ درصد، هنر از ۰۷/۰ درصد به ۴ درصد و علوم انسانی از ۷۲ درصد به ۴۹ درصد.
v افزایش نسبت اعضای هیأت علمی با رتبه استادیاری و بالاتر به حداقل ۲۵ درصد کل اعضای هیأت علمی.
v افزایش سرانه فضا از حدود ۱ مترمربع به حدود ۵/۳ متر مربع.
v افزایش تعداد مراکز بینالمللی دانشگاه به حداقل ۲۵ مرکز.
v افزایش تعداد قطبهای آزمایشگاهی و مراکز پژوهشی به حداقل ۳۱ واحد.
v افزایش نسبت دانشجویان شرکتکننده در دورههای مجازی به حداقل ۵/۱۲درصد کل دانشجویان دورههای نیمه حضوری.
v انتشار حداقل یک نشریه علمی ـ تخصصی در هر گروه آموزشی.