خانه / مطالب سایت / اطلاعات عمومی / مقاله طرح کسب و کار (business plan) جهت سرمایه گذاری

مقاله طرح کسب و کار (business plan) جهت سرمایه گذاری

یک طرح کسب و کار جهت سرمایه گذاری چیست؟

مقاله-طرح کسب و کار

tarhe kasbokarطرح کسب و کار شالوده یا بلکه تخته پرشى به سوى تأسیس و رشد کسب و کار یک فرد است. طرح کسب وکار براى تحقق اهداف ضرورى است و باید جهت سرمایه گذارى کاملاً آماده باشد. طرح کسب و کار آماده سرمایه گذارى یک سند است که با سهیم کردن همه آنچه که مربوط به سرمایه گذار است فراهم شود. در طرح کسب وکار باید بتوانید به پروژه خود از دید یک سرمایه گذار بنگرید و همه سؤالات مربوط به یک سرمایه گذار را پاسخگو باشید.
سرمایه گذاران از هر دو نوع، سرمایه دار، یا سهام دار با سرمایه گذارى دست رنج خود روى کار شما به این امید ریسک مى‌کنند که در طولانى مدت برابر سرمایه اصلى به ارزش آن افزوده شود.
یک طرح کسب و کار آماده سرمایه گذارى یکجا همه مراحل سرمایه گذارى را لیست مى کند. شخص این ملزومات را با ارائه نمایى جامع از طرح و با جزئیات اهداف و واقعیات کسب و کار خود فهرست مى کند.
چند بخش مهم که جنبه هاى مختلف سرمایه گذارى را در بر مى گیرد در زیر آمده است:

مدیریت:

سرمایه گذاران فقط بر روى طرحها و ایده هاى خود سرمایه گذارى مى کنند بلکه در مدیریت آن هم سهیم هستند. به بهترین نحوى که مى‌توانید دانش، شور و شوق و احساس تعهد خود را به کسب و کارتان نشان دهید. قابلیت گروه شما همراه با سطح تجربه شان، شور و شوق و احساس تعهد نسبت به اهداف کسب و کار و همچنین تعهدات آنان از جمله عواملى هستند که سرمایه گذاران قبل از تصمیم گیرى مورد بررسى قرار مى‌دهند.

مشترى:

به سرمایه گذاران نشان دهید که نیازها و خواسته هاى مشتریان را درک مى‌کنید و همین طور خط مشى بازاریابى خود را به طور واضح در طرح کسب و کارتان بیان مى‌کنید.

توصیف کالا/ خدمت:

توضیح کاملى از کالا یا خدمت پیشنهادى را با جزئیات مطرح کنید. توصیف کوتاهى از صنعت کلى کالا یا خدمت، همراه با جزئیات مشترى آن کالا ضرورى است. سرمایه گذاران باید بدانند که براى چه نوع مشترى در دسترس تسهیلات لازم را فراهم کنند.

طرح خط مشى بازاریابى:

یکى از مهمترین بخش هاى کسب و کار، طرح خط مشى بازاریابى شماست. این بخش مزیت رقابتى بودن مداوم شما را براى سرمایه گذارانتان مطرح مى‌کند. با این روش به آنها اطمینان مى دهید که چرا شما موفق خواهید بود در حالى که دیگران شکست خورده اند. این بخش قسمتى است که شما تعریفى قطعى از مشتریان خود، اندازه بازار، مشخصه ها، چشم انداز رشد، روش ها و پتانسیل فروش در هر مقوله از کالا/ خدمت را در آن مى گنجانید. اینجا جایى است که خط مشى هاى قیمت و اینکه چگونه مى توانند مستقیماً روى پتانسیل رشد هر یک از کالاها یا خدمت تأثیر بگذارد شرح داده مى شود. همچنین مهم است که طرح شامل سهم بازار و تأثیرات توسعه در روند کار باشد.

سدهاى ورودى:

همراه با دادن جزئیات اینکه کالا / خدمت شما چیست و مشتریان چیست و مشتریان شما چه کسانى هستند شما همچنین باید به سرمایه گذارانتان اطلاع دهید که چگونه متنع از ربودن مشتریان خود توسط رقبا خواهید شد. این سدهاى ورودى ضرورتاً استراتژى کسب و کار شما براى ناکام گذاشتن رقیبانتان و رشد در بازار را توضیح مى‌دهد. سرمایه گذاران باید قبل از سرمایه گذارى روى کار شما از درستى استراتژى تان مطمئن شوند.

مطلب پیشنهادی

جنگل برای کیست؟

جنگل برای کیست تحقیق و داستانی درباره جنگل و اهمیت حیاتی آن برای ما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *