خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مرکز زنجان

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور مرکز زنجان

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور مرکز زنجان

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.

آدرس دانشگاه پیام نور مرکز زنجان : زنجان- میدان رسل- خیابان شیخ فضل الله نوری- دانشگاه پیام نور مرکز زنجان

تلفن دانشگاه پیام نور مرکز زنجان : دانشجویان محترم جهت تماس با کارشناسان آموزش وسایر کارشناسان ومسئولین دانشگاه بعد از شماره گیری ،
شماره های تلفنخانه ذیل شماره ی داخلی مد نظر را شماره گیری نماید: ( تلفنخانه ۳۳۴۴۸۵۴۱ و ۳۳۴۴۸۵۴۲ و ۳۳۴۴۰۰۷۸ و ۳۳۴۷۱۲۱۸و۳۳۴۷۲۶۷۷)

برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مرکز زنجان روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

درباره معرفی دانشگاه پیام نور مرکز زنجان

دانشگاه پیام نور مرکز زنجان در مهر ماه سال ۱۳۷۳ تاسیس شد. و در محل ساختمان قدیمی دانشگاه آزاد زنجان واقع در سبزه میدان بصورت استیجاری با پذیرش ۱۸۰ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و در رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی و حسابداری شروع به کار نمود. روسای دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون به شرح ذیل می­باشد: آقای حاج علی ذبیحیان – آقای رضا اصفهانیان زنجانی – آقای دکتر کمال میانداری و آقای دکتر مجید جاوری، و در حال حاضر نیز آقای دکترسید محمد موسوی رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان و آقای دکتر احسان توابی به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور مرکز مشغول به انجام وظیفه می­باشند. لازم به توضیح است که در سال ۱۳۷۶به همت سرپرست وقت دانشگاه آقای حاج علی ذبیحیان دانشگاه از مکان اولیه به این مکان فعلی انتقال یافت، و افراد ذیل به عنوان خیرین در احداث و راه اندازی دانشگاه دخیل بودند. ضمن اینکه از خداوند متعال برای همه آنها اجر آخرت مسئلت می­نماییم اسامی آنها به شرح ذیل می­باشد. ۱- زنده یاد آقای حاج احمد مهدوی ۲- زنده یاد مرحومه خانم فاطمه فولادی ۳- حاج یحیی غنیون ۴- و زنده یاد حاج رجبعلی مقدم

دانشگاه پیام نور مرکز زنجان با ۵ ساختمان به شرح ذیل می­باشد:

– ساختمان آموزشی فاز ۱ (قدیمی) با کاربری آموزشی و اداری و فرهنگی (سالن اجتماعات و نمازخانه و کلاس های آموزشی)

– ساختمان آموزشی امام صادق با کاربری آزمایشگاه ها

– ساختمان آموزشی پیامبر اعظم با کاربری آموزشی

– ساختمان اداری غدیر، با کاربری اداری

– مجموعه فرهنگی- ورزشی شهید شهریاری با کاربری ورزشی و فرهنگی

و در حال حاضر این مرکز دانشگاهی با ۴۰ رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (۴ رشته و گرایش : شیمی در دو گرایش معدنی و آلی- زبان و ادبیات فارسی و ریاضی با گرایش جبر) و همچنین با دارا بودن ۹۰۰۰ دانشجو مشغول به فعالیت می­باشد و اساتید و هیات علمی تمام وقت ۲۱ نفر و اساتید مدعو حدودا ۶۰۰ نفر می­باشد.

مختصری درباره شهر زنجان

زَنجانْ مرکز استان و شهرستان زنجان در شمال‌غرب ایران و از بزرگترین شهرهای آذربایجانی‌نشین ایران است. و براساس آمارنامه‌های منتشر شده استانداری زنجان دارای ۳۸۶٬۸۵۱ نفر جمعیت در سال ۱۳۹۰ خورشیدی، بیستمین شهر کشور از لحاظ جمعیت محسوب می‌شود. نام زنجان عربی‌شده واژه زنگان است. شهر زنجان در دره زنجان‌چای (از شاخه‌های قزل‌اوزن قرار گرفته و سر راه شوسه و راه‌آهن تهران به تبریز می‌باشد. صنایع دستی از قبیل ورشوسازی و نقره‌سازی وملیله کاری وچاروق دوزی و چاقوسازی وفرش بافی (فرش زنجان) آن مشهور است. زنجان از شمال به شهرستان طارم و خلخال و میانه و از مشرق به سلطانیه و طارم و از جنوب به خدابنده و ایجرود و از غرب به شهرستان ماه‌نشان محدود است و از سطح دریا ۱۶۶۳ متر ارتفاع دارد.
ارتفاع قله سپهسالار که در این استان قرار دارد به ۳۳۱۸ می‌رسد و بخش‌های آن عبارت‌اند از بخش مرکزی، بخش زنجانرود، بخش قره پشتلو که جمعاً ۳۲۸ پارچه آبادی دارد.

مکان های دیدنی و گردشگری

امامزاده سید ابراهیم زنجان – مسجد جامع زنجان – بازار زنجان – نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی زنجان- بنای رختشویخانه زنجان – مجموعه تفریحی گاوازنگ زنجان – کاروانسرای سنگی زنجان – گنبد سلطانیه واقع در سلطانیه – معبد داش کسن واقع در سلطانیه چین ایران – غار کتله خور واقع در قیدار-گرماب – امامزاده زیدالکبیر-حمام حاج‌داداش –بازار – مجموعه عمارت دارائی – عمارت ذوالفقاری محل نگه‌داری مردان نمکی- قلعه بهستان واقع در ماهنشان – پل میربهاالدین – مناطق حفاظت شده حیات وحش سهرین آهوی ایرانی- چشمه‌های آب گرم طبیعی – مناطق حفاظت شده سرخ‌آباد طارم – پناهگاه حیات وحش انگوران – پارک جنگلی- روستای تاریخی شیلاندر – مجموعه عمارت دارائی – تفرجگاه سد گاوازنگ – تفرجگاه سد تهم – تفرجگاه سد حسن ابدال – مجموعه تفریحی پارک ملّت

صنایع دستی زنجان عبارتند از:

چاروق دوزی، ملیله کاری شامل سینی، سرویس بشقاب کاسه و وسایل مصرفی، وسایل زینتی و تابلوهای بی بدیل زینتی مسگری (ساخت ظروف مسی و تابلوهای زینتی)، چاقو سازی شامل کارد آشپز خانه و میوه خوری و همچنین قندشکن، قلم تراش، گلیم بافی، فرش بافی، تذهیب، تراش سنگ‌های قیمتی، رنگرزی، منبت کاری، نگارگری، مصنوعات چرمی، معرق چوب و و قلم زنی. دراستان زنجان رشته‌های مختلف دیگر صنایع دستی رواج دارد. از آن جمله گلیم بافی در ابهر، قیدار و زنجان روستاهای آن گیوه دوزی ابریشمی و نخی در انگوران و زنجان، رنگرزی در ابهر، زنجان، قیدار، سفالگری در روستای قلثوق، جاجیم‌بافی نواری در شهرستانهای طارم و ماه‌نشان، انگوران، کیسه‌بافی حمامی نواری در انگوران، ماه‌نشان، قیدار را می‌توان نام برد. ضمن آنکه باید گفت قالی‌بافی از جمله هنرها و حرفی‌هایی است که در اکثر شهرها و روستاهای استان زنجان رونق و رواج دارد.
مرسوم‌ترین سوغاتی زنجان چاقو و چاروق (نوعی کفش) وفرش زنجان و ملیله‌کاری است

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *