خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور بوشهر واحد بندر دیر

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور بوشهر واحد بندر دیر

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور بوشهر واحد بندر دیر

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور واحد بندر دیر : استان بوشهر – بندر دیّر – خیابان معلم روبروی پارک دانشجو دانشگاه پیام نور واحد دیّر کدپستی:۷۵۵۴۱۶۵۳۷۱
 
تلفن دانشگاه پیام نور واحد بندر دیر ۷۷۳۳-۳۵۴۲۷۷۲۲ فاکس:۳۵۴۲۵۵۷۲
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور واحد بندر دیر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد دیّر

دانشگاه پیام نور واحد دیّر در سال ۱۳۸۶ توسط هیأت موسس و با مجوز ۲ رشته تحصیلی و پذیرش ۶۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری به سرپرستی دکتر ابراهیم صحافی زاده و یک نفر کارمند آموزش در ساختمان ساحلی کارخود را شروع کرد

و هم اکنون این واحد دانشگاهی با دارا بودن ۱۲ رشته تحصیلی وتعداد ۸۰۰ دانشجو در ساختمان جدید که مهر ماه ۹۱ افتتاح گردیده مشغول به فعالیت می باشد . این واحد دانشگاهی دارای ۸ کارمند و ۷۰ استاد مدعو می باشد از امکانات آن می توان به سالن آمفی تئاتر، سایت کامپیوتر ، کیوسک های اطلاع رسانی ، کلاس های مجهز به سیستم کامپیوتر و ویدئوپروژکتور و اینترنت وایرلس اشاره کرد

لیست رشته های موجود در مقطع کارشناسی

مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار- مهندسی صنایع- مهندسی فناوری اطلاعات- مهندسی مدیریت پروژه- مدیریت بازرگانی- مدیریت صنعتی – مدیریت دولتی- حسابداری- حقوق- علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی- الهیات گرایش علوم قران و حدیث- الهیات گرایش تاریخ فرهنگ ملل

معرفی شهرستان دیّر (ویژگیهای جمعیتی ،فرهنگی ،جغرافیایی و آب و هوایی )

دیر یکی از شهرستان‌های استان بوشهر است، که مرکز آن بندر دیر می باشد. و بین ۲۷ درجه و ۵۱ دقیقه عرض شمالی و ۶۱ درجه و ۵۸ دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته‌است. فاصله آن تا تهران حدود ۱۳۰۰ کیلومتر می‌باشد. شهرستان دیر از شمال به شهرستان‌های دشتی و تنگستان و از طرف مشرق به شهرستان‌های گنکان و جم و از ناحیه جنوب به و غرب به آب‌های نیلگون خلیج فارس منتهی می‌گردد. مرز آبی شهرستان دیر در حاشیه خلیج فارس حدود ۸۲ کیلومتر می‌باشد.

گسلها، شکستگیهای دامنه کوه‌ها و وجود صدف‌های دریایی در شیارها حکایت از پایین رفتن سطح آب دریا، حرکات زمین و مدفون شدن مواد آلی با گل‌های آهکی در ته دریا می‌باشد.

جنس خاک منطقه قلیایی است و به همین علت گیاهان نمیتوانند مواد مورد نیاز خود را جذب نمایند. کمی رطوبت زمین، حرارت زیاد هوا و کمبود مواد آلی نیز مزید بر علت شده‌است. وجود توده های نمکی سبب شور شدن آبهای روان گردیده‌است. ناهمواریهای این منطقه جزء نواحی پست زاگرس جنوبی‌اند که ارتفاع آنها نسبت به زاگرس بلند، کمتر و قوس و چین‌ها نیز بسیار ملایم و به تدریج به طاقدیس و ناودیس‌ها ختم می‌شود.

قله درانگ با ارتفاع ۱۲۲۳ متر در میانه شهرستان واقع است. رود مند که از انار واقع در ۲۸ کیلومتری شمال شرقی کازرون سرچشمه می گیرد در منطقه «زیررود» بخش بردخون به دریا می ریزد. در منطقه آّبدان و لمبدان سفره‌های آّب‌های زیرزمینی وجود دارد که بارندگی فصل زمستان نیز بستگی دارد و با کم و زیاد آمدن باران نوسان پیدا می‌کند. چشمه آب گرم در کوه‌های «گنوی» و چشمه‌های دیگر نیز «لوحک»، «تنگ دوراهک»، «تنگ هیخ» و «گرگم» وجود دارد.

شهرستان‌دیر یکی دیگر از شهرستان های مهم استان بوشهر است که بر اساس سرشماری سال ۱۳۷۵ ؛ ۴۱۹۸۶ نفر جمعیت داشته است. مردم دیر مسلمان و شیعه مذهبند و به زبان فارسی با گویش محلی سخن می گویند. صیادی مهم ترین شغل ساکنین این ناحیه را تشکیل می دهد. قلعه جلال خان حاکم، امام زاده شاه محمد در چند فرسخی شمال غرب دیر نزدیک محلی معروف به نام برد‌خون، تل سوزو، روستای ابدان (اودون) و مسجد بردستان به علاوه‌ی سواحل زیبای خلیج فارس مهم ترین مکان های دیدنی و تاریخی شهرستان دیر به شمار می روند.

این شهرستان بندری ،دارای پتانسیلهای بالفعل و بالقوه فراوانی در زمینه های مختـــــلف حمل و نقل دریایی ، نگهداری اقلام و عمل آوری سردخانه ای ،صید و صیادی ،معدنی و کشاورزی می باشدکه برای فعال نمودن بخش بازرگانی خارجی بویژه توسعه صادرات غیر نفتی می توان از آن استفاده نمود.

بزرگترین بندر صـــــیادی در این شـــــهرستان وجود دارد ،متوسط صید میــــگو در سال ۵۰۰ تن و سایر آبزیان ۶۵۵۰تن و ظرفیت انجماد و عمل آوری سردخانه ای موجود بیش از۲۰۰۰تن می باشد.

گوجه فرنگی یکی از عمده ترین وشاخص ترین مـــــحصولات کشاورزی این شهرستان محــــسوب می باشد به گونه ای که حدودا” ۸۵۰۰ هکتار از سطح زیر کشت۰۰۰/۳۰ هکتاری شهرستان را به خود اختصاص داده و شهرستان را قطب تولید گوجه فرنگی در استان نموده است،طبق آخرین برآورد آماری حدودا” ۰۰۰/۴۵۰ تن گوجه فرنگی در سال برداشت میشود.

وجود میدان گاز پارس شمالی با ذخیره ۹/۵۸تریلیون فوت مکعب ومعادنی از قبیل شن،ماسه،گچ ، سنگ لاشه و نمک با ظرفیت بهره برداری حدودا” ۰۰۰/۱۶۰ تن از قابلیتهای معدنی و صنعتی این شهرستان محسوب گردیده و قابلیت صادرات نیز دارا می باشند.

شهرستان دیّر با جمعیتی قریب به ۰۰۰/۵۰ نفر یکی از شهرستانهای استان بوشهر می باشد که در ساحل دریای خلیج فارس واقع شده اســـت.مرکز این شهرستان ،شهر دیّر است و دارای دو بخش مرکزی و بردخون ،چهاردهســــــتان ،حومه ،آبدان ،بردخون و آبکــــش و دارای سه شـــهر ، دیّر ،آبدان و بردخون می باشد.

اکثریت مردم در مرکز این شهرستان از طریق صید و صیادی ،ملوانی ،در بخش مرکزی ،اکثریت مردم از طریق کـشاورزی و در بخــش بردخون از طریق کشاورزی و صیادی امرار معاش می کنند.

وسعت این شهرستان ۲/۲۷۲۷کــیلو متر مربع ،بخــــش مرکزی دارای ۲/۱۵۹۷ و بخش بردخون ۱۱۰۰ و شهـــر دیّر ۳۰ کیلو متــر مربع را به خود اختصاص داده و از این حیث چهارمین شهرستان استان محسوب می شود.

آب و هوا آب وهوای منطقه در بیشتر ایام سال گرم ومرطوب در کنار ساحل گرم وخشک در فواصل دور تر از ساحل می با شد. زمستان این شهرستان مشابه هوای بهاری استانهای سردسیر کشور می باشد. در فصل تابستان بادی معروف به باد یکصد و بیست روزه که خشک و سوزان است در منطقه می وزدو به اصطلاح محلی به ((تش باد)) یا((باد گرم)) معروف است .میزان بارندگی کم وبارندگی ها متو سط سالانه ۲۱۵ میلی متر در ماههای آذر تا اسفند می باشد. تنها رود خانه دایمی که از شهرستان عبور می کند رود خانه مند است که در شمالی ترین نقطه شهرستان دیر و دشتی جریان دارد. دیگر رودخانه‌ها فصلی بوده ودرهنگام بارند گی جریان دارند.درجه حرارت درشهرستان دیّر حداکثر میانگین دما ۴۷ درجه سانتی گراد و کمترین معدل حداقل دمای سالانه ۲۲ درجه است. در فصل تابستان ودر زمان وزش بادهای گرم ((تش باد)) دما به پنجاه درجه سانتی گراد نیز می رسد. سرد ترین هوا در دی ، و گرمترین زمان در مرداد ماه است .در این منطقه به لحاظ نزدیکی به دریا رطوبت زیاد که حداکثر مطلق ۱۰۰% و متو سط میزان رطوبت به ۵۶ نیز می رسد

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *