خانه / معرفی دانشگاه ها / پیام نور / آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور بوشهر مرکز بین المللی عسلویه

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور بوشهر مرکز بین المللی عسلویه

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی عسلویه

اطلاعات درباره آدرس و تلفن دانشگاه های پیام نور

مختصر توضیحات در مورد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های ایران است که در مهرماه سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمناً بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.
 
آدرس دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی عسلویه : عسلویه منطقه ویژه اقتصادی میدان گاز بلوار سیراف خ فرهنگ دانشگاه پیام نور عسلویه کد پستی۷۵۳۹۱۱۴۴
 
تلفن دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی عسلویه ۰۷۷-۳۱۳۷۴۷۱۹
 
برای ورود به آدرس سایت دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی عسلویه روی دکمه زیر کلیک کنید.

ورود به سایت اصلی دانشگاه

 

در سایت اصلی دانشگاه می توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید :

  • معرفی کامل دانشگاه
  • راه های ارتباطی
  • تصاویر دانشگاه
  • ثبت نام
  • اخبار های دانشگاه
  • پاسخ به سوالات
  • آموزش

 
آشنایی با عسلویه

بندر عَسَلویه مرکز شهرستان عسلویه و یک منطقه عظیم صنعتی از توابع استان بوشهر در جنوب ایران است. این شهر در دوازده کیلومتری شرقی شهر نخل تقی و در هفت کیلومتری روستای بیدخون و در کرانه خلیج فارس واقع شده‌است.

این منطقه در شرق استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندر بوشهر و در ۴۲۰ کیلومتری غرب شهرستان بندر لنگه و در ۵۷۰ کیلومتری غرب بندر عباس واقع است و حدود ۱۰۰ کیلومتر با حوزه گاز پارس جنوبی که در میان خلیج فارس واقع شده فاصله دارد.

موقعیت مورد نظر برای منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مزایای قابل توجهی دارد، از جمله کمترین فاصله ممکن با میدان گاز پارس جنوبی، وجود «فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس» که یکی از مجهزترین فرودگاههای ایران است که در پیشرفت این ناحیه عظیم انرژی تاثیر داشته و دسترسی مستقیم به آب دریا، عمق مناسب سواحل ازنظر بندری، برخوردار از شبکه‌های تأسیسات زیرساختی شریانهای ارتباطی فرا منطقه‌ای، وجود نیروی کار بالقوه در شهرها و روستاهای اطراف، طبیعت سرسبز و چشم اندازهای طبیعی زیبا ازدیگر قابلیت‌های بالقوه این منطقه می‌باشد.

بندر عسلویه سابقه بسیار دیرینه‌ای دارد. بر اثر تنشها و حوادث و دشمنی‌ها آثار تاریخی آن مانند قلعه‌ها و مساجد متعدد ویران و نابود گردید بندر عسلویه از بنادر اولیه خلیج فارس به شمار می‌آید شواهدی حکایتگر آن است که در دوره ساسانیان و حتی برخی قائل هستند ۴۰۰۰ سال قبل از اسلام بندر عسلویه بوجود آمده ‌است و تاریخ ذکر می‌کند زمانی که می‌خواستند بغداد را بسازند از بندر عسلویه و سیراف مالیات دریافت می‌کردند.

لازم به ذکر است عسلویه جای فعلی نبوده بلکه در دامنه کوه قرار گرفته و بین دریا و خود این بندر درخت حرا فاصله انداخته‌است. که به مرور زمان جنگل مورد نظر خشک و دریا عقب نشینی کرده و مردم به دنبال آن کم کم از جای خود هجرت و جای فعلی سکنا گزیدند. تاریخ غزالی در بغداد از زبان سند باد بحری می‌نویسد در سال ۴۰۰ هجری قمری وقتی که از بندر لنگه بطرف بصره عزیمت می‌کردیم سکان کشتی به طرف عسلویه می‌بستیم و برای اینکه از نیروی دریایی عسلویه در امان باشیم شبانه از دماغه نایبند می‌گذشتیم یعنی هزار و چند سال پیش صاحب قدرتی بوده ‌است.

محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس براساس مصوبه هیات وزیران وشورای عالی مناطق آزاد تجاری / صنعتی به این شرح تعیین گردیده‌است: ازغرب به روستای شیرینو، ازجنوب به خلیج فارس، ازشمال به دامنه ادامه سلسه جبال زاگرس وازشرق به روستای چاه مبارک. این محدوده طبق مصوبه هیئت وزیران ۱۰۰۰۰ هکتار بوده که براساس استانداردها تفکیک می‌گردد.

با توجه به پتانسیلهای این منطقه، کمبود اراضی مناسب و لزوم توسعه صنایع بالادست نفت وگاز (با دسترسی مناسب به دریا) در محدوده منطقه ویژه و همچنین قرار داشتن مکان فعلی شهرهای نخل تقی و عسلویه در محدوده‌ای با خطر سنجی بالا، عدم دسترسی مناسب به شریانهای پیرامون منطقه و نامناسب بودن مکان فرودگاه نظامی فعلی درنظراست در آینده نزدیک نسبت به جابجایی فرودگاه وروستاهای نخل تقی وعسلویه سایت نیروهای نظامی به مکانهای مناسب واستفاده از اراضی فوق به عنوا ن توسعه صنایع بالا دست اقدام شود. ضمناً با توجه به لزوم استقرار واحدهای مایع سازی گاز درمنطقه و عطف به مسائل ایمنی و حریم و فاصله لازم این واحدها از دیگر واحدهای صنعتی، زمینی ساحلی به وسعت تقریبی ۲۰۰۰ هکتار واقع در ۲۰ کیلو متری غرب منطقه جهت استقرار واحدهای فوق پیش بینی شده‌است. منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی جزئی از بخش عسلویه‌است. رضا طاهری محقق جغرافیای تاریخ خلیج فارس در کتاب از مروارید تا نفت به شرح مفصل تاریخ عسلویه و شهرستان کنگان پرداخته‌است. وجه تسمیه عسلویه از عسل+ او =آب به معنای آب عسلی می‌باشد. عسلویه در زمان‌های کهن از توابع سیراف کهن محسوب می‌شده‌است.

جمعیت بومی منطقه عسلویه حدود ۹۰۰۰ نفر است که ۸۰ درصد آنها اهل سنت هستند. با احداث پروژه‌های توسعه‌ای منطقه و تخمین‌های مقایسه‌ای رقم کل جمعیت شاغل در پایان دوره بهره‌برداری کامل به رقمی بالغ بر یک‌صد هزار نفر خواهد رسید

آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز بین‌المللی عسلویه

دانشگاه پیام نور مرکز بین‌المللی عسلویه (منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) یکی از سه دانشگاه های بین المللی پیام نور در ایران می باشد.
این دانشگاه در چند سال اخیر چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی با توجه به همجواری با منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و توجه و حمایت های مسؤلان مربوطه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. در حال حاضر این دانشگاه در مقطع کارشناسی پیوسته دارای ۲۴ رشته و در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۱۰ رشته می باشد که بزرگترین مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در استان بوشهر است. از جهتی می توان این دانشگاه را پس از دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر مهمترین دانشگاه بین واحدهای ۱۱ گانه دانشگاه های پیام نور استان بوشهر از نظر اهمیت بر شمرد و با توجه به اهمیت آن روند توسعه عمرانی آن شتابان و سیر صعودی تری نسبت به دیگر واحدهای استان بوشهر گرفته است و در آینده ای نه چندان دور شاید مهمترین مرکز آموزش عالی استان نیز لقب بگیرد. نحوه ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی بدون کنکور و فراگیر و در مقطع کارشناسی ارشد هم از طریق کنکور کارشناسی ارشد دولتی و هم بصورت فراگیر می باشد که در دو سال اخیر استقبال چشم گیری از این دوره ها به عمل آمده است. هم اکنون ۴۰ در صد دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه بومی هستند و ۶۰ در صد بقیه را نیز کارکنان شاغل در منطقه ویژه پارس تشکیل می دهند.
هم اکنون جناب آقای دکتر یونس محمدی ریاست دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی عسلویه را بر عهده دارند.
به گفته ریاست دانشگاه پیام نور عسلویه در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۶۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و حدود ۱۳۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل می باشند.
رشته‌های تحصیلی دایر در مرکز بین المللی عسلویه در سال ۱۳۹۲
الف) مقطع کارشناسی پیوسته:
۱٫ شیمی محض
۲٫ شیمی کاربردی
۳٫ مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست
۴٫ مهندسی منابع طبیعی – شیلات
۵٫ مهندسی نفت – طراحی فرآیندهای صنایع نفت
۶٫ مهندسی مکانیک
۷٫ مهندسی شیمی
۸٫ مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
۹٫ مهندسی فناوری اطلاعات
۱۰٫ مهندسی صتایع
۱۱٫ مهندسی مدیریت پروژه
۱۲٫ مهندسی مدیریت اجرایی
۱۳٫ حقوق
۱۴٫ مترجمی زبان انگلیسی
۱۵٫ راهنمایی و مشاوره
۱۶٫ روانشناسی عمومی
۱۷٫ علوم اجتماعی – پژوهشگری علوم اجتماعی
۱۸٫ علوم تربیتی – مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی
۱۹٫ علوم سیاسی
۲۰٫ جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری
۲۱٫ حسابداری
۲۲٫ مدیریت بازرگانی
۲۳٫ مدیریت جهانگردی
۲۴٫ مدیریت صنعتی
ب) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته:
۱٫ مهندسی صنایع – صنایع
۲٫ مهندسی صنایع – مدیریت سیستم و بهره وری
۳٫ مهندسی صنایع – مهندسی سیستمهای اقتصادی اجتماعی
۴٫ مهندسی فناوری اطلاعات – گرایش سیستمهای چند رسانه ای
۵٫ مهندسی عمران – راه و ترابری
۶٫ مهندسی معماری
۷٫ مدیریت بازرگانی گرایش بین‌الملل
۸٫ حسابداری
۹٫ روانشناسی عمومی
۱۰٫ حقوق بین‌الملل

مطلب پیشنهادی

آدرس و تلفن دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد)

اطلاعات درباره دانشگاه پیام نور واحد مه ولات (فیض آباد) مختصر توضیحات در مورد دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *