خانه / مطالب سایت / پزشکی و سلامت / درمان پوسیدگی دندان با رژیم غذایی

درمان پوسیدگی دندان با رژیم غذایی

مکمل‌های غذایی مانند منیزیم،ژلاتین و روغن کبد ماهی هم توصیه می‌شود و بهداشت دهان و دندان هم که در رأس تمامی این توصیه‌ها وجود دارد.

دندان

همیشه رفتن به دندانپزشکی و ترمیم و سایر اقدامات درمانی این‌چنینی برای بسیاری دردناک است .با روش‌هایی طبیعی براین مشکل پیروز شوید.

احتمال دارد شما هم مانند بسیاری دیگر فقط زمانی که دچار مشکل جدی برای دندان‌هایتان شده‌اید به پزشک مراجعه کرده‌اید و با درمان‌هایی نظیر کشیدن دندان مواجه شده باشید که ممکن است برایتان ناخوشایند و با ترس همراه بوده است.

مرسوم است تنها راهی که شما می‌توانید دندان خرابی را ترمیم کنید پر کردن آن با برخی از انواع مواد ترکیبی به دست‌دندان پزشک کنید. اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که راه‌های طبیعی هم برای  درمان این حفره‌های دندانی وجود دارد بدون اینکه بخواهید  به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

گفتنی است حفره با تخریب دندان ایجاد می‌شود. این پوسیدگی می‌تواند هم در داخل و هم در خارج از دندان آسیب‌رسان باشد. یکی از دلایل اصلی حفره‌ها رژیم غذایی‌تان است.

گاهی اوقات ممکن است حتی متوجه نشوید که دندانتان دچار پوسیدگی و حفره است تا زمانی که به دندان‌پزشک مراجعه کنید. اما برخی مردم این نشانه را تا حدودی متوجه می‌شوند به‌ویژه هنگامی‌که از نوشیدنی‌های سرد یا گرم یا خوراکی‌های شیرین استفاده می‌کنند.

درمان طبیعی درد دندان

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که دندان‌های ما شروع به از بین رفتن می‌کند که منجر به ایجاد حفره در دندان می‌شود،عدم وجود مقدار کافی اندازه مواد معدنی در رژیم غذایی ما است. به‌طور طبیعی، بهترین راه برای کاهش  احتمال ایجاد  حفره و پوسیدگی دندان‌ها این است که مطمئن شوید بدن مقدار کافی مواد معدنی موردنیاز برای دندان‌ها را دریافت کرده است.

مواد غذایی مختلف است که شما باید در به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید شامل:

روغن نارگیل
مواد لبنی ارگانیک
عصاره  استخوان
گوشت تازه
غذای دریایی
سبزی‌ها پخته‌شده
گوشت قرمز مانند جگر

به‌طورکلی  مواد غذایی که بهتر است شما مصرف کنید باید حاوی اسید فیتیک باشد. این مواد غذایی مانند دانه‌ها، حبوبات، آجیل، غلات و. غیره است و این امر ایده خوبی است برای محدود کردن تعداد غذاهای فراوری‌شده که به‌عنوان تنظیم‌کننده قند خون استفاده می‌شود.

استفاده از مکمل‌های غذایی مانند منیزیم،ژلاتین و روغن کبد ماهی هم توصیه می‌شود و بهداشت دهان و دندان هم که در رأس تمامی این توصیه‌ها وجود دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطلب پیشنهادی

جنگل برای کیست؟

جنگل برای کیست تحقیق و داستانی درباره جنگل و اهمیت حیاتی آن برای ما و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *